AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.428

Starkt vinande ljud bakifrån!?

ni
8
nisseman
Bmw 325i -87
Har ett vinande upp till dånande ljud bakifrån! Från låg till hög hastighet med ökande ljud vid ökande fart. Vad är felet ! Är det verkligen hjullagret lr någe annat? Låter mer vid svägning åt höger! Bytt olja i bakaxeln men den var fräsch. Ljudet ändrade sig inte så den borde vara ok! Eller? Har en 325-87:a
Någon som vet? Tack för svar. /jocke
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har du känt på hjulen?
Eftersom det låter mer när du svänger så verkar det ju troligt att det kan vara lagren.
svintoleffe
Det är nog tyvär hjullagret som har gett upp, då du svänger så belastar du det hjulet mer och då låter det mer..
Hissa upp bilen och rucka på hjulet då märker du om det är slut.

MVH Leffe
ni
8
nisseman
Bmw 325i -87
Jag har ruckat å snurrat på hjulen men inte riktigt kunnat avgöra någe fel! Vad mer göra? Återstår väl att palla upp bilen och starta den med ettans växel på tomgång! Då kanske man kan lyssna sig fram??
ni
8
nisseman
Bmw 325i -87
Äre tungt att byta hjulllager?? Silentblocken, vart sitter de egentligen? Pris? Kollat på motornord men vet ej vilken bussning det är!
svintoleffe
Det är nog bra tungt att byta hjullager.
Har du kollat bromsarna så det inte ligger stål mot stål.
Har varit med om att man kan få ett ljummande ljud då, som även låter som ett hjullager.

MVH Leffe
ni
8
nisseman
Bmw 325i -87
Nä, det sitter nya belägg på bilen! Men tack för tipset. Får hissa bilen å sätta snurr på hjulen å se!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Sätter en tunna skit på att det är hjullagret, antagligen det högra eftersom det låter mer vid högersväng. Det behöver inte kännas glappt, kan var defekt ändå.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Som killarna tidigare sagt så låter d som hjullagert. Har själv ett trasigt hjullager på min 328:a som ska bytas på torsdag på verkstad (Jarls i Hbg). Ca 500kr för lagert och 1000-1500kr för jobbet(en sida). Passar oxå på att byta främre bussningen i länkarmen bak (båda sidorna) ca 1500kr.
Men har du inte konade hjullager på den bilen?

Hubbe325: Borde d inte vara vänster lager om d hörs mer när ha svänger höger. Tyngden läggs ju över på vänster hjul vid högersväng!?

Mvh Jimmy
ni
8
nisseman
Bmw 325i -87
Tack för svaren! Då har man några timmar i garaget igen! Bytte nyss bärarmsbussningar! Innan dess renoverade jag toppen. Men jag tror fortfarande att det finns potential i bilen. He he...
Tack för svaren m.v.h nisseman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.