AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.118

Tutan bränner säkring

Upptäckte igår att tutan har lagt av. Säkringen var bränd och så fort jag bytt den provade jag igen. Tutan fungerade fortfarande inte så jag misstänker starkt att säkringen gick när jag skulle tuta.

Någon som råkat ut för detta eller har förslag på åtgärd?
Har inte kikat på det allt så jag passar på att höra med er först..

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
kanske har fått en spricka i signalhornet som sedan tagit in vatten, som i sin tur orsakar kortslutning.. har definitivt med tut-kretsen att göra, prova att koppla ur ena signalhornet, därefter det andra, eller koppla ur båda och provmät att du har spänning fram

E28 M535i TwinTurbo

Hade exakt samma problem som du.Bytte ca 50säkringar i veckan =)
Om det gäller din e34 så skall du kolla upp ett par kablar.
Om du öppnar motorhuven,och kollar vid motorhuvens högra fäste ( sett inifrån )så går där kablar från motorhuven och in i karossen.Det är till spolarmunstyckena ( uppvärmningsbara )
Rör lite på dem eller så kan du klippa av en bit och koppla ihop med ny kabel.Den kabeln var felet på min bil och en kille till som jag vet här i forumet som hjälpte mig.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Japp. Tror på M528. Hade samma på min och då var det uppvärmningen till spolarmunstyckena som krånglade.. Kortis precis där som M528 säger..

PCDOKTOR: Kommer du på Bimmerabend på lördag?

Två bilar är fler än en..
Hehehe.. om jag kommer på bimmerabend?

Ehh ja det gör jag...

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
kn
310
knudi
535i -92
pcdoktor jag har haft samma problem i min 535:a jag har en elektrisk cirkulationspump vet ej om din bil har det och dem går på samma säkring och för mig var det den som brunnit. för när jag kopplade ur kontakten till den så höll säkringen. den sitter alldeles under värmeventilerna i motorrummet på f-sidan. om du har en sån pump kan du ju alltid testa.

200km/h-50km/h på 1s
Jag tackar för era intressanta tips och lovar att återkomma med besked hur det gått.

När jag tänker efter så har det ena spolarmunstycket inte haft fungerande uppvärmning, kanske jag kan lösa det på samma gång nu då...

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.