AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.406

Svajig bakvagn m3 -94

Jag äger en bmw M3 -94 som bakvagnen svajar mycket på om man gasar på i kurvor eller kör fort nån som vet vilka bussningar det brukar vara ?
Troligen länkarmsbussningarna bak. Blir även spårkänslig och kan föra en del oväsen vid gupp och när man tycker på kopplingen vid lite småkraftigt gaspådrag. Ratten kan även hamna lite snett, typ en till två splines.
Hoppas du blev lite klokaren nu/Berbel
tr
55
trkra
BMW M3 CAB -94
BMW 316 -90
dom är inte speciellt dyra och inte så svåra att byta, jag använde en tryckluftshammare för att knacka ut dom och en gängstav och några brickor för att pressea in dom nya. sen bör du göra en hjulinställning min m3a blev som en helt ny bil
Ta
28
Tammi
335i cab M Sport -07
min brukar "åla" sig fram när man gasar på...skit äckligt .men jag hör inga miss ljud vid gupp eller liknande.vad kan det vara?
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Det är med 95% sannolikhet bussningarna till bärarmarna. Om du tittar under bilen går böjd en arm framåt från bakre 'nav' på varje sida. Den är infäst med en bussning, och när dom är slut ändar sig toe-in i bak, samt att hjulen rör sig framåt/bakåt lite. Byt dessa så blir det bra igen!
Du måste höra en toe-justering på bakhjulen efteråt. (krävs speciell utrustning, kontakta däckfirma eller dyl)
En
14
Ent
M3 Coupé -94
finns det fler bussningar som man bör byta samtidigt i bakvagnen, vill ju inte göra för många 4-hjulsinställningar?
Finns någar bussningar att rekomendera (märke) ?
Kan vara så att det är någon/några som håller klumpen är dåliga också. Var det på min så verkstaden våga inte släppa mig innan det var fixat. Ta och kolla upp alla du hitta för säkerhets skull om du vill minimera antalat hjulinställningar.
Lycka till/Berbel
jag hörde nåt om att det kunde vara stödlagrenabak som gjorde den svajig för det låter inget när man åker över gubb eller nåt...???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.