|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag tycker att ger man plattan i mattan så ska motorn få bilen att accelerera i jämn takt. Så är det inte på min 730-90(6cyl). Denna accelererar lite,tvekar lite, accelererar lite till, tvekar lite.. Och så gör den så upp till ca 3500varv. Efter 3500varv så kommer den ordentligt som den ska. Min 735-88 (6cyl) som jag hade innan gjorde samma sak. Ska det vara såhär eller finns det något tips om hur jag ska bära mig åt för att påverka detta? "sex bakom ratten...KUL!!!" Med vänliga hälsningar Patrik A | |
|
Tyvärr borde det vara kamaxeln, typiskt symptom att man tappar effekt... Tickar det mycket? Kan ju även vara igensatt bränslefilter, eller dassig tändspole + tändsystem! Mvh Robban |
|
|
Jo.. jag har funderat en del på kammen för det tickar från den.. men finns det inget man kan justera när det gäller kammen? Kammen kan man ju inte justera men jag vet att det finns "distanser" eller oliknande som man kan trycka dit... Iallafall på vissa motorer "sex bakom ratten...KUL!!!" Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
| Antagligen kammarna är förslitna,vipparmarna oxå,då finns det bara ett att göra.Du vet vad? | |
|
Men du har bra effekt från 3500 o uppåt? Då borde det inte vara så farligt... Har du bytt tändstift nyligen? Fördelarlockets "elpinnar" tar ju slut efter typ 4-7000 mil (bytte själv nyligen och vissa var nästan uppbrunna), och tändspolar slits ju också... Mvh Robban |
|
|
Jo, efter 3500rpm så sticker den iväg som bara attan. Stiften är nya, har inte kört 100mil med dom ännu. Kan man få reda på hur servicearna har blivit gjorda och om allt är skött som det ska vara gjort?? Jag har ingen information alls på bilen nämligen? "sex bakom ratten...KUL!!!" Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
| Föregående ägare eller verkstaden där den blev servad? | |
|
Nja.. Bilen är ju import och om handlaren har rätt så kommer den ifrån Belgien. Kan man inte valsa in till BMW här hemma och be dom ta reda på det? "sex bakom ratten...KUL!!!" Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Jag kan bekräfta att du itne är ensam om problemet. Min 735 uppför sig på samma sätt. Märks tydligast när det är kallt ute. Vet itne vad problemet är och hur jag ska rätta till det. Skulle tro att det är något elektriskt som spökar eftersom jag ahr ny topp och allt fungerar som det ska. Efter 3500-4000 så pinnar det på ordentligt ;) |
|
|
usch vad jobbigt det blev nu..nåja.. motorn går iallafall fint iövrigt fasten det skrammlar från ventilområdet.. Finns det förresten något sätt att få bukt med skrammlet utan att byta kam och massa sånt? "sex bakom ratten...gärna Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
| En gammal tråd jag råkade snubbla över, ett litet sammanträffande, min bil har gjort exakt samma. Bytte bara luftfiltret. Iofs satt det ett JR insatssportfilter i min, som inte var rengjort på 15000mil! De ni | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.