AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.028

Tittat på en del e34or nu, hittar ingen fin.

Har vart runt och tittat på e34or från 88-92 och ingen har varit bra. Är det så att för 20-25000 så hittar man ingen fin e34? Får man räkna med rost då? Eller har jag bara haft otur och hittat med rost? Det roliga är att dom inte skriver att det är rost :)
Det är rätt illa igentligen. Jag trodde Bmw va kvalitet men alla jag har tittat på hittills har varit rostiga. Måste man betala typ 40000 för att få en rostfri e34?
Jag köpte en 91a förut och den va hur fin som helst, men den va importerad två år innan jag köpte den.
Man kanske skulle importera en e34 så man slipper rost + att man får den rätt billigt i slutändan.
Ingen som har funderingar på att sälja sin fina e34? :) Skicka ett mail gärna.

Mvh Johan.
för 20-25k får du nog räkna med rost och diverse småblessyrer.

Jag såg en 525i -89 till salu på www.bmw.de . Alpinvit, en ägare, 9000 mil (!!!). 2000 euro ville de ha för den. Det är egentligen ett FYND!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Blåmetallic var den förresten, med följande utrustning:

Schiebe-Hebedach, elektrisch, Bordcomputer IV
Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Sitzheizung für Fahrer und Beifahrer, Sportliche Fahrwerksabstimmung, Skisack, Modellschriftzug Entfall, BMW Bavaria C Business, Metallic, Anti-Blockier-System ABS, Sportfahrwerk
-BeeMWe-
Är man över 40 papp brukar man slippa rosten, men så finns det en del som tydligen anser att ytrost som man polerar bort är kex runt hela tanklocket, de polerar kanske med sandpapper...
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Ha Ha ...........

Länk

Länk NY
Sorry jag hade inte tyska i skolan :P Fattar inte så mkt men det låter bra ;D
El-sollucka, Färddator IV, Sportstolar, Stolvärme, Sportchassie, Skidsäck, Ingen modellbeteckning, Bavaria C Business-stereo, Metalliclack, ABS.
Okej, jag köper den direkt...! :-)

Mvh Jörgen
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
C.Douglas:

frågan är väl mer.. vill man ha en E34 som kostat 25 000? lägg på lite så får du en mkt finare o mera välvårdad E34.

Länk (Såld)
Mugge: Har inte så mycket pengar + att man måste ju spara lite av det man har när man köper bil. Man vet ju aldrig vad som händer.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Du kanske skall leta efter en annan modell.... för dom pengarna får du en jäkligt fin E30 318is eller en skaplig E30 325...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
C.Douglas: Köper du en sliten E34 kan du räkna med att den går sönder hela tiden.... E34 är inte så billig att reparera... mest det jag tänkte på.

Själv bytte jag en koppling här en vatten pump där och lite bussningar här och var så hade jag nästan lagt ut mer än 15 000 kr på bilen i reparationer....

Länk (Såld)
Vet inte om jag vill ha e30 igen. Tyckte inte om dem så mycket. Rätt dålig komfort. Men då hade jag en med Bilstein + sänkt och racingstol. :) Om jag ska köpa en e30 igen så ska det vara en touring. Men just nu är det rätt dött på marknaden med sånna. Vill heller inte ha en sliten.
Man kanske får köpa nått att åka i så länge medans man letar. Just nu åker jag i morsans bil och då känner jag mig låst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.