|
|
|
|---|---|
|
Hej. Blev bestulen på min bil-nyckel i onsdags...och ringde till bmw och frågade vad det skulle kosta att byta alla lås med nya nycklar, skulle gå på ca 10 000 kr. Sen fick jag höra från en kompis att man kunde spärra just den nyckeln som man blev av med, går det att göra eller?? Måste byta låsen pga att J*vla tjuven fick med sig mitt körkort och kan lätt hitta min adress. ---- Bmw 328i -97 Amirooo | |
|
BMW i Solna tog runt 750:- spänn för att spärra dom nycklar som jag inte hade tillgång till. Ta med dej alla nycklar du har, åk till BMW och be dom spärra alla andra nycklar. Dyker den stulna upp igen så kan dom även fixa så att den funkar igen. // CB Länk |
|
|
Fånigt av Solna att inte berätta för dig att du kan släcka ner vissa nycklar. De tar din bil o kopplar upp den till DIS kollar hur många aktiva nycklar de fins, släcker ner alla som du inte har i din ägo. De kostar ungefär 600 kr, men de verkar vara dyrare i Stockholm ser jag. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| men personen som har min nyckel kan fortfarande öppna min bil-dörr eller? genom att vanligt låsa upp? | |
|
Jepp ! Dörren går att öppna, men har du larm så går ju det igång. Länk |
|
|
Den personen som har nyckeln kan tom släppa på rattlåset och bogsera bort din bil utan att det märks, men doch om du har larm så går det. Min bil blev stulen i sommras 528 -39 och det fanns tydligen en fjärde nyckel som jag ej hade. Jag har ännu inte fått ut något av länsförsäkringar, bara för att dom menar på att en bil med startspärr är omöjlig att stjäla, men en startspärr är ju vad det heter just bara en STARTSPÄRR / Andreas |
|
| Ngr bra larm som ni rekommenderar att skaffa? | |
|
Viket larm du än köper så se till att det larmar din mobil och göm en spårbar sökare i bilen så hittar du den även om de stjäl den. |
|
|
Köp en rejäl rattkrycka och/eller växellådskrycka också! Hos t.ex. Folksam slipper man självrisken med godkända rattkryckor! Mvh Robban |
|
| men om jag hört rätt måste man kunna visa upp att kryckan är uppbruten.. Den hamnar förmodligen i bilen som styjäls.. | |
| Amiroo: Har du en hemförsäkring? Denna brukar täcka vi rån och personstölder, att bli av med en bilnyckel och körkort gör att du får kostnade på att byta lås, denna borde de stå för. Kolla upp det. | |
|
Jag har kollat upp det dära, försäkringen står för den borttappade nyckeln....Dem betalar för en ny nyckel men inte av byte av lås... Ska förmodligen skaffa ett rejält rattlås + sätta larm på bilen |
|
|
Isåfall borde de ju vara medvetna om att bilen blir lättstulen nu... Kolla upp det igen med hemförsäkringen också. Måste ju ligga i deras intresse att få bilen stöld och inbrottssäker igen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.