|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha levt utan BMW i 20 år så planerar jag att köpa en ny 525 nästa år då touringen kommer.Den sista BMW jag hade var en 3.0 si, helt värdelös på vintern, jag t.o.m körde fast i nedförsbackar:-)Hur är egentligen 525 som vinterbil? /Anders | |
|
Inga problem alls. Med ASC är den hur stabil som helst och driver även i mkt dåliga förhållanden. Du kan glömma jämförelsen med "gamla" 3 & 5 serier i som kanske var en aning väl sladdbenägna. Glömmer aldrig vintrarna i min 325i-87 med mkt bra bakdiff ,säkra bakvagnsställ med full kontroll och det drev riktigt bra.Som tur är kan man i dagens moderna bmw koppla ur ASC för lite "bus".... |
|
|
Beställ med fyrhjulsdrift + ESP om det nu inte redan finns på den, har för mig att ASC+T är standard nuförtiden... Teknikens värld gjorde nåt vintertest för några år sen - BMW är tydligen lättkörd nuförtiden... Mvh Robban |
|
| Kommer nya 5-serien säljas med 4wd? | |
|
Inte vad jag vet. /Anders |
|
|
Jag är 99% säker på att E60 inte kommer med fyrhjulsdrift. Däremot har samtliga nya BMW idag antisladd (DSC) som standard. ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.