AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
982

Lurad eller miss? Jag fick en fälg fel i Tysk, passar inte. Jag bygger om?

Visa användare
53
NickeHerman
BMW 525tds -99
Jag köpte 4 original 17" radialeker 48 när jag importerade min e39. Nu skulle jag montera och märker till min fasa att på en fälg var centrumhålet för litet (till en annan bmw kan jag tro?). Inget att göra tycker man. Är alla andra mått på dessa två fälgar samma eller skiljer det i andra hänseenden också? Jag funderar på att plocka bort däcket och be nån säker jävel att svarva upp hålet. Skulle det funka tror ni?

Mvh
Nicke
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Skulle det funka...du kan väl tänka själv..lämna in fälgen till en mekanisk verkstad eller en fälgrenoveringsfirma så svarvar "dom jävlarna" upp hålet åt dig..funkar pefekt om alla andra mått är samma ..
stefannorr
gto80> Du har inte funderat på att gå en charmkurs?
Sa
440
Saij
X3 -12
Hej!
Du har förmodligen fått en fälg till E34 som är identisk så när som på centrumhålet. BMW tyckte väl att vi inte skulle behålla "de gamla" fälgarna när "vi köpte" E39!!

Mvh Saij
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
stefannorr: Du kan kanske inte läsa..jag citerade bara hur NickeHerman uttryckte sig..har väl lite svårt att tänka mig att någon verkstads kille gillar att benämnas "jävel" även om han skulle vara säker..eller..???
Visa användare
53
NickeHerman
BMW 525tds -99
I småland är det i alla fall ett bra betyg att vara "en säker jävel"!!

Mvh
Nickeherman
Gemini__
Hehe, precis benämingen "en säker jävel" är enbart positivt. Men visst, går att tolka det på fel sätt om man är obekant med uttrycket. =)

Hoppas det löser sig för dig NickeHerman. Personligen skulle jag vara tveksam till att låta svarva upp fälgen(hålet). Skulle försöka leta efter en ny fälg som är anpassad till E39:an. Men visst, hittar du ngn "säker jävel" går det förhoppningsvis vägen iaf.

Ha´re gött!

Mvh:
Thomas

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det var inte så allvarligt menat..men blir ganska ofta stum när man ser många inlägg ..det tycks vara bland BMW ägare en mycket utbredd okunnighet samt mycket stor osäkerhet som man inte ser någon annanstans som tex NickeHerman nu då klarar av att importera en bil..av hans bild att döma så kör han cross, alltså så bör han rimligen vara bra på att skruva ..men när det kommer till ett litet fälgcentrum då blir det stopp..då måste man hitta en jävel..*S*

Nicke; skicka fälgen till dom här så fixar dom ditt problem Länk finns ett ställe i HBG också
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Nicke h ,du har väl kvitto el dyl på fälgarna då är det bara att retunera den felaktiga.Om du börjar grotta med fälgarna o nåt typ strular till sig lär du ju stå med skägget i brevlådan,läs garanti.
Det är ju inte DU som gjort fel.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Visa användare
53
NickeHerman
BMW 525tds -99
gto80: nog kan man skruva ner och plocka ihop en KTM alltid. Vad jag inte förstår är vad det har med BMW-fälgar att göra? Sen kan man ju alltid tänka sig att det går åt något slags verktyg för att sätta upp en stor fälg, kanske inte nåt man har hemma i garaget vare sig man kör cross eller inte!! Man får väl ändå tacka att du tycker att man fixade att impa en bil, mad lite jobb går det rätt lätt.

Mvh Nickeherman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.