|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken lyder. Går det att borra upp 2.8 blocken till 3.5 utan att stöta på patrull? | |
|
vad är patrull? 1. farbror blå X. tekniska svårigheter i arbetet 2. spb enklast är ju bara att slänga i ett större M30-block. Den operationen gör du på en helg (ungefär...) + att det knappast ger problem vid besiktning. |
|
|
Patrull-> tekniska svårigheter i arbetet. Anlednigen till att jag undrar är att jag har en 745 (turbo) underdel som är kass, men kolvar o vevparti är ok. Alltså vill jag borra ett block och flytta över kolvar mm. Då borde ju ett block med mindre borrning vara lämpligt att utgå ifrån.... Så går det att borra 2,8 blocken till 92mm eller kan det va nåt lurigt med foder osv? |
|
Tu 135 1602 -75
318is M-TechII -90 325i Touring M-TechII -90 325turbo M-TechII -89 M5 -91 525i Touring -92. |
Hallå... Vad är det som har hänt? Har blocket spruckigt? Går fint att borra ett 2.8 block till 92 m.m. lite mycket att borra bara, du kan inte få tag i en gammal 3.2 lit motor och borra från 89 till 92 m.m. så gjorde Jimmy på B7'an |
|
Spruckigt har det inte gjort.. men ack så ful i loppen. Fick just tag på ett 3liters block så jag antar att jag borrar det istället för ett 2.8. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.