|
|
|
|---|---|
|
Finns det nå nackdelar med och stummontera motor och låda,resten i drivlinan kommer vara ganska så original inklusive hardyskiva. /Petri | |
| Enda nackdelen är saker och ting brukar vilja vibrera loss. Mkt lockingmutter och limmade bultar så har du bara fördelar för drag! | |
|
Hur pass mycker skakar loss på ett ungefär, är det inredningsdetaljer och baklyktor eller bara just själva motorn? E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Glöd lampor kommer att gå ofta,, Det skakar jävligt mycket+att alla ljud från motorn kommer att fortplanta sig i karossen.. kommer att låta mer inne i bilen än utanför.. Jag själv tycker inte att det e värt.. Det det finns hårdare fästen att få tag på Mvh Limmet |
|
bmwracing |
Bygg ett momentstag från motor till höger innerskärm istället. Använd en lämplig motorkudde i ena änden av staget. Så kör vi, och motorn står i stort sett helt still under fullt pådrag... |
|
man skulle ju kunna göra någon lösning med ett ordentligt stag mot höger fjädertorn eller liknande... bra förslag E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Måste oxå hitta på någonting. Monterade helt nya kuddar i våras och efter ca: 500 mil så ser det ut som den högra kudden nästan vill gå av. //Ticco www.ticco.com |
|
|
hade liknande konstruktion som nämndes ovan på min gamla Volvo b20-ca180hk,funkade kalas på den och den hade inte bmw:ns silkeslena gång direkt.. anledningen på den bilen var att ha något som höll emot om en fästet pajade så inte förgasare2x48 /insug skulle få ta hela smällen mot innerskärmen=(dyrt..) |
|
|
Har funderat på ett stag mellan hjulhus och maskin och det verkar nog vara vettigast för min del. /Petri |
|
| På min balanserade motor så kan jag inte påstå att det vibrerade speciellt mkt. Vi använde kuddar i plast. | |
|
Jag har min helt stumt,vibrerar ingenting.. |
|
|
Vad händer med karossen då? Fått höra om balkar som spruckit å skit... ? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nä inget sånt har då hänt,hade så förra året också. En balanserad 6a brukar aldrig vibrera, däremot en 4cyl |
|
|
Så om man balanserar motorn och sedan gör kuddar i Delrin eller någon annan stenhård och hållbarplast så ska det hålla? stummonterar ni v-lådan me? Mvh /uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.