AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
986

Bmw 525i Sthlm open(?)

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Länk

Vad har ni att säga om denna bil? Är den prisvärd?
Någon som har en likadan? För och nackdelar?

Mvh Christian

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Tror den hette sthlm open. Någon kampanj av ngt slag... har jag rätt?

Länk

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Tycks vara M-sportpaketet, inte Sthlm-open som fanns förra året. Har inte sett ngt Sthlm open erbjudande i år.
Visst annonserar dom väl ut denna för 339 tkr i dagspressen fn? Det är väl iof prisvärt men du bör tänka på att nya modellen kommer efter årsskiftet nån gång.
Mvh
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Jo, men den nya kommer ligga på långt över 339 tkr med den utrustniungen. Se själv på nya 520n. Ska man ha lite lull lull i den så är man över 400'. Dom har inte fått iväg alla sthlm open heller. Står kvar ltie överallt. Tror att det är en sådan......

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Ja, den nya kommer säkert att kosta mkt mer, det är sant, eftersom den nya 525i sedan kostar 340 tkr i grundutförande.
Denna är dock INTE Sthlm open utan M-sport paketet (spoilers och fälgar skiljer, bla) som jag tycker är lite mer värt. Är säkert inget dumt köp. Lycka till!
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
sthlm open har m-paket och m fälgar. Iallafall den jag tittade på hos theanders i Lund. Vad är det mer som skiljer?

735
Christian:
Visst kommer priset bli högre på den nya med lika utr, men du måste också ta hänsyn till ett troligtvis sämre andrahandsvärde. Hur viktigt detta är beror ju på hur länge du täkte behålla bilen .
Däremot är nog kvalitén på en bilmodell aldrig så bra som när den läggs ner.
Sen är ju frågan hur kul det är att köpa en bil ny av utgående modell när den nya har kommit....

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Om det inte har kommit nåt nytt Sthlm Open-paket i år (vilket jag inte tror) så hade de (2002) 17 tums Stjärnekerfälgar (inte M), INGET spoilerkit, däremot sportstolar och sportchassi och nån slags interiörlister och klädsel med prickigt mönster. Lite för mycket prickar för min smak, jag föredrar M-sportpaketet med det är ju en smaksak. M-sportpaketet har matta aluminiumlister och alcantaraklädsel (se på din bild). Vidhåller att det är en M-sportpaketbil på bilden, vilket det också står i rubriken.
Theanders kanske hade en pryosäljare?;)
Mvh
chrille70
Detta är en 525i Sthlm Open Edition från hösten -02 ur senaste upplagan: Länk . Utseendemässsigt känneteckans denna modell av shadowline, 17" alufälgar "Stjärneker 81", sportstolar med tyg/läderklädsel, interiörlister i matt aluminium, M-sportratt. Finns i färgerna Titansilver, Saphirsvart, Titangrå och Topazblå metallic.

525i Sthlm Open från hösten -01 var sterlinggråmetallic och hade komfortpaket, svart läder Montana, valnötsträ och 16" alufälgar "Parallelleker 82". Så ut så här: Länk

Bara så ni vet...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Sådana såldes på BMW-Danderyd i slutet på sommaren och troligen fortfarande för 340000, med detta paket.
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Okej, då har dom nog en knasig säljare...

Det är inte jag som ska ha den utan farsan. Den ska leasas också..får man inte ett garanterat andrahandsvärde på den då?

Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Det blev en sådan här Länk
fast titansilver.

Fräsh, tycker jag!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.