|
|
|
|---|---|
|
Min bil rycker rätt fint när man ligger vid 2000rpm och inte ger så mkt gas, spelar ingen roll om den är varm eller kall.. alltid runt 2000, kan ligga på 5an i 40kmh vid 1500rpm utan problem. Tändstiften är nya.. Mvh Per | |
|
kan va samma problem som jag hade i min 525-96.Ryckte som in i H vid 1800-2000rpm,i övrigt gick bilen som en klocka.Lät BMW köra en data test på den,dom hittade inget fel.LÄmnade den till en annan verkstad (Mekonomen verkstad).Dom hade tillgång till en mycket bättre felsökningsdator.Visade sig att trots splitterny original (från BMW) Lambdasond,så var lambda värdena oläsliga 20-55%.Berodde på ett jordfel i styrboxen. Fick felmeddelandet i datorn"Jordfel plint 13".Jag tog den säkra vägen och bytte styrboxen i stället för att leta fel i den gamla.Nu hade jag tur eftersom jag precis hade köpt bilen på firma så stod dom för styrbox bytet.Testa med att byta Lambdan,kanske har du nån kopmpis som har en likadan bil som din egen,då kan du kanske få testa med hans lambda,den kostar ju trots allt 1200:- ny.Utslängda pengar om inte det e felet.Annars rekommenderar jag ett test på en Mekonomen ansluten verkstad eftersom dom har en väldigt bra data utrustning. MVH Mogge |
|
| Är det samma lambda på alla 325 e30? fast vi har olika avgassystem? | |
|
Förmodar det,Lambda sonder e rätt så standardiserade,det ända du behöver kontrollera är hur många kablar som lambdan har,brukar vara 3 eller 4 stycken.lättast att se om man e under bilen,eftersom alla kablarna ligger i ett kabelhölje.Eventuellt kan du se det i motorrummet.på min 318 sitter kabeln från lambdan kopplad i en skruvkoppling under batterihyllan,kika där och se om det ser likadant ut i din bil. MVH Mogge |
|
|
Glömde tillägga att,om lambdan visar sig vara kass,så lägg hellre lite mer pengar på en original lambda,än att gå den billiga vägen,vilket vill säga BILTEMA.Vet flera stycken som köpt där men som inte funkar helt korrekt.Visst det kan funka, men det är ingen garanti. MVH Mogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.