|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Twindave: Tänkt på att folk här på forumet bara kommer med sina erfarenheter och vill hjälpa dig till ett bra bilägande. Deras inlägg är ju inte kritik mot dig, men däremot viktiga saker att ta i beaktande, så din stundtals kritiska ton är både tråkig och onödig. Det här med försäkringsbolagens granskningar är inte att underskatta, och du bör nog tänka efter en och två gånger om hur ditt ärende kommer se ut hos försäkringsbolaget. Det är väldigt mycket pengar involverade som lätt kan förloras, och framförallt är det extra tråkigt om man dessutom betalat premie först och därefter inte får ut något.. Imola: Jag kör också på Potenza S- 03:or och är väldigt nöjd än så länge. Väldigt tysta inbillar jag mig och dessutom med fint grepp. Alltid kul med en däcksbroder ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Ställde en fråga till FI, Finansinspektioen varför FS bolagen har samma självrisker. De svarade att det var upp till varje bolag att sätta den gränsen. Jag skulle gärna ta 25000:- i självrisk och en mindre premie. Men, eftersom vi alla måste betala för allas felgrepp så skulle det höja premierna ännu mer för de mer utsatta. Sensmoral, det lönar sig för alla att ha ett ärligt uppsåt. M3/// Mullret |
|
|
2st 235-18, 2st 255-18, Hankkok Ventus. 6400kr... bra i test, bra grepp, tysta, hållbara... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
påtal om däck alltså(förra inlägget) 62000kr om året har ja haft i ägandekostnader (exkl. avbetalningar, inkl soppa, försäkring, service, reservdelar) sen ha ja ingen efarenhet av e46... men en kommentar som (citat) "har redan en MB som kostar ca lika mycet som en BMW gör!" inbjuder ju onekligen till diskussion... lycka till med ev. köp! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
| Men vem som helst får ju köra bilen! så är min försäkring nu på min 300a! å¨den står på min farsa!!! så aja skit i försäkringen nu:) ja ville bara veta vad bristerna är å var! | |
|
TwinDave: Finns inga brister på M3 förutom att det inte finns möjlighet att testa vad den går för. Annars finns som du säkert har fått höra tidigare sök på M3E46 och du har massor att läsa. |
|
|
Starre, Wake up and smell the coffee! ;) |
|
| :) | |
|
TwinDave verkar ha hett temprament, speciellt med tanke på hur !!!!! han använder. Håller med mbolo, din stundtals kritiska ton är både tråkig och onödig. Du har tillgång till erfarenheter från flera olika E46 M3 ägare, tänkt på det. Är själv intresserad av en M3:a och kan förstå att det var just bristerna du var ute efter men det finns massor av omkostander att tänka på. Lycka till. Johann: när ska du ner till ringen nästa gång? |
|
|
MatroxMGA, På fredag. :) |
|
|
Om man inte har råd att laga en M3:as eventuella "brister", så har man heller inte råd att äga den..... För övrigt: det har varit mkt tjafsande om försäkringar hit och dit i denna tråd. Ingen som tänkt på att maskinskada ingår i försäkringen. Jag tycker försäkringsbolagen gör helt rätt som inte betalar ut pengar till folk som skrivit över sina bilar på mormor etc. Om alla tog ansvar själva kanske premierna skulle vara såna att det inte fanns några funderingar på att skriva över bilen på någon annan..... En BMW M- bil är MYCKET dyr att äga, så bara för att man har råd att köpa den, så bör man kolla upp att man har råd att äga den. Försäkringspremierna är en sak. Själv pyntar jag bara 7500:-/år så det är ju inte så farligt. Men en inspektion 2 i samma månad som nya sulor runt om var inge kul=ca 20000:-, bromsskivorna runt om ska bytas till våren=10000:- osv, osv. Och då är en M3-e36 eller z3M mycket billigare än M3-e46, för att inte tala om M5 i ALLA utföranden. Det är ingen tillfällighet att inte BMW´s M-bilar inte är dyrare som begagnade än vad dom är..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.