|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| ja sk ainte låta dig betala min försäkring! du drabbas ju inte av d! å en sak till! ja har inte vart me i nån olycka!!! | |
|
Det här med däck... Jag bytte mina bakdäck förra veckan, de kostar 14.000kr paret. Så att hitta en uppsättning 18" för 7.000kr? Man vill ju ha lite grepp med eller? Jag är 22 år och har min försäkrad på mig, hade en premie på 8.700kr halv/helår, men var tvungen att ändra miltalet till 4.000mil/år och då stack den upp till 11.250kr halv/helår. Och det kostar att köra E46 M3. Fastän min är helt ny och har alla garantier och gratis service osv. så har jag lätt lagt ut 50.000kr (däck, bensin, försäkring + lite annat som gått sönder) sedan jag fick min bil i maj. Så man skall ha lite budget över. Köper man bilen för sina sista kronor så hamnar man garanterat i knipa. |
|
| Och skall tillägga att jag inte kör min på vintern... | |
|
Imola: 4000mil/år och du kör inte på vintern du måste sova i bilen/köra bilen 24h/dygn:))) Vilka däck köpte du?behöver byta ut mina inför sommar 04 |
|
| Imola om du betalade 14 kSEK för en uppsättning bakhjul så blev du tyvärr blåst. | |
| Jag menade bakdäck, inte bakhjul. | |
| Asså det ändå ja frågade var VILKA PROBLEM bilen hade!!! ja skiter väl blanka fan i va fan d kostar att köpa däck å försäkring osv!!! | |
|
TwinDave, Bara för att du startade tråden så har du knappast ensamrätt på att skriva i den. Sen verkar ditt humör inte vara lämpat för enb M3 är nog bättre opm du köper en Fiat Panda med 4WD. ;) |
|
|
14.000:- för bakdäck? Låter rmligare med 14.000:- för däck runt om. 7.000:- för däck runt om kan man ju glömma. TwinDave: Skiter du i vad det kommer att kosta? Hmm, då vet man ju en bil som man inte ska köpa sen då. En sådan här bil missköter man nämligen INTE! Och det där med försäkring osv går på 10.000:- för mig. Då står inte jag som ägare utan det gör min snälla mor som bor ute på landet. Skadefri sen hon tog körkort och full bonus. Så du lär få räkna med siffror närmare 20.000:- om året bara i försäkring i Stockholm. Det är ju absolut inte meningen att kasta skit över dig, vill bara göra dig medveten om att en sådan här bil inte är gratis att äga. Inte så kul att ha en bil man inte kan åka i pga. att den kostar för mycket. Så tänk till en extra gång innan du köper. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Nog fasen kan man hitta däck för 7000 SEK om man kan tänka sig lite sämre däck än toppdäcken, t ex Kuhmo. Men skall man ha riktigt bra däck, typ P Zero Rosso edyl, så går det nog på närmare 9000 SEK. |
|
| Ehh jag VET va d kostar att ha försäkring! och om du läser va ja skrev tidigare så ska inte bilen stå på MIG! Däcken är en slit sak och sånt har ja räknat me! nej jag har ingen ensamrätt att skriva i tråden, men jag ville inte veta va försäkringen kostade heller! Ja jag vet att d inte är nån bil man inte missköter och det har ja inte heller tängt göra!har inte gjort me någon av våra bilar! har redan en MB som kostar ca lika mycet som en BMW gör! sån lägg ner me vad allt kostar! ville BARA veta va bristerna va!!! | |
|
Sorry... Blandade ihop lite saker. Skall vara 14.000kr uppsättningen. Starre: Kör Bridgestone Potenza S-03. Fungerar bra enl. mig. Men jag har inte testat några andra däck heller. |
|
|
TwinDave: Det finns inga brister... Möjligtvis då att man inte kan få tillräckligt med tid till att köra ;) Starre: En sak till. Jag har kört 2.400 mil sedan i maj, kanske tog i med 4.000 mil/år men vill vara på den säkra sidan. |
|
| ok imola! hmm men som sagt har hört brister om bakaxel å lager i motorn! stämmer inte d??? | |
|
Inte dirket svar på din fråga men kolla Länk /Manray/ |
|
|
Det är och har varit problem med motorn i några omgångar, speciellt på motorer tillverkade i slutet av 2001. Söker du här så kommer du hitta massor skrivet om det. Baxaxelproblemet har också förekommit, det yttrar sig som ett malande ljud då man svänger tvärt, typiskt då man vänder i en vändzon, det problemt har mer eller mindre försvunnit sedan man bytte olja i dem. Desutom har transmissionen en del klonkande för sig vid lastväxel, detta är helt normal men i börja så bytte BMW-verkstäder bakaxlar helt vilt för man inte visste bättre. Se till att köpa en bil med garanti kvar eller med beg.-garanti alt. en som maskinskadeförsäkringen gäller på så behöver du inte oroa dig. |
|
|
Försäkring på morsan. Det var en kille som totalsmällde sin Haybusa. Försäkringsbolaget ringde killens morsa och frågade hur många växlar knarren har samt vilken sida växlarna sitter. ???? Ingen försäkringsersättning betalades ut... De är inte helt dumma i skallen på fs-bolagen. M3/// Mullret |
|
| Nu är det inte en motorcykel som diskuteras, ringer någon till hans morsa, eller vem nu som ska försäkra så kan förhoppningsvis hon köra bil.. att hon inte vet om bilen är bakhjulsdriven eller hur många hästar som finns har inte med det att göra.. de kan inte bevisa något genom det.. | |
|
Sorry om du inte förstod andemeningen. MC var bara ett exempel. Samma gäller för bilförsäkringar. FS bolagen är stenhårda numera. "felförsäkrad" ger 0:- i ersättning. M3/// Mullret |
|
|
P3r (och alla andra), Försäkringsbolagens utredare använder betydligt fler och mer sofistikerade metoder än att bara ringa. Det finns exempel från verkligheten där försäkringsbolagen har kontrollerat polisregister för att se vem som har kört bilen vid tidigare poliskontroller. Bolagen har också kontrollerat den påstådda ägarens banktransaktioner i samband med köpet av bilen. Arbetsgivare och bostadsrättsföreningar har kontaktats för att vittna om vem som kör fordonet. När det gäller dyra bilar som till exempel M3 E46 har försäkringsbolagen mycket att vinna på att ägna några timmar åt utredningsarbete. Och de gör det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.