AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.407

Backkamera någon som vet-?

I Bmws tillbehörskatalog finns ett för mig nytt tillbehör nämligen backkamera citat:

Ger större säkerhet vid backning.kameran fästes vid skyltbelysning,registrear utrummet bakom bilens i vidvinkel(131grader).När backväxeln läggs i vissas kamerabilden på bildmonitorn.Monitorn krävs för att kunna använda denna produkt.

Fråga:

1.Räcker det om man har navi detta torde väl räknas som monitor?

2.Är det någon som har testat bmws orginal kamera?Är du nöjd?

3.Är det någon som vem vad montering kostar?

Tänkt att det kan vara något då jag inte pdc på bilen....
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Jag blev oxå lite sugen på denna lilla pryl...
ZxD:

:)))

Tyvärr har jag inget art på prylen men den finns med i senaste utskicket som gjordes i samband med Bmw magasinet tror att den kom i förra veckan. I så dyr om man jämför med vad det skulle(tror jag)kosta att eftermoter PDC, prylen kostar 5450:- ordinarie nu endast 4350:-
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Ja, jag läste oxå det. Den är både "billig" och diskret om man gämför med företag som erbjuder liknande lösning.
ZxD:

Har precis varit hos Bmw.......då jag inte har Tv men navi så blir det något dyrare.....

inkl montering ca:3-4h+delen etc+moms+skatt ja allt ni kan tänka Er i forma av påslag

ca:13600:-.............................

Nu vet jag inte vad det kostar att eftermontera PDC men det borde väl inte vara dyrare eller????
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
PDC till E46 kostar ca 4000:- i delar och runt 3000:- i arbete, det var den ungefärliga uppgiften jag fick förra månaden.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Är det någon som sett någon bild där backkameran är monterad?
Bilder:

Länk

Länk

Källa

Länk

Själv vill jag veta hur man aktiverar funktion?
Ska man sätta en kabel mellan Pin 10/11 (som är 12v ground) och Pin 17 (som är REV Cam Switch) på tvtunern?

Pin 13 och 14 på tv-tuners blå kabel är för NTSC kamerans ingång.
ma
101
mafqa
F10 550i -10
Har precis låtit bmw installera deras backkamera på e39an. De bytte ut själva handtaget till bakluckan (sedan) till en lösning med kamera och knapp för öppning. Kameran aktiveras när backen läggs i och jag är mkt nöjd av bildkvalitéen :)
Om där finns intresse kan bilder läggas upp...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
mafga: Definitivt bilder!! Funderar på att slänga in detta i E60'n och det borde väl vara samma system. Inbillar mig att jag sett att det finns för framåt också.. Någon som provat??

/Caspar
Länk
ma
101
mafqa
F10 550i -10
Här kommer lite bilder på kameran.. Länk Tyvärr blev bilen dyblöt tidigare idag :(

to
207
toson
540iAT E39 -00
Mycket intressant, vad kostade det totalt?
Har du möjligen bilder som visar hur det ser ut på skärmen?

Toson
ma
101
mafqa
F10 550i -10
Priset starre presenterar tidigare i tråden stämmer rätt bra minus CS rabatt då. Kan försöka ta lite bilder på skärmen till helgen.
Man ser väldigt (flera meter) långt bak när bilen står horisontelt, beroende på bilens lutning ser man mer eller mindre.
Enda nackdelen är att man ser inte hörnen av kofångaren så det får man använda backspeglarna till. Själv anser jag det vara bättre än PDC eftersom man får bättre precision de där sista centimetrarna.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag har sett en backkamera på en X5, men jag vet inte om det är en orginallösning eller ej. Den satt iaf monterad i vänsterkante/överkant på utrymmet ovanför reg.skylt, där skyltbelysning o öppningshandtag sitter. Ganska diskret, men ändå för "farligt" för de klåfingriga som inte kan skilja på ditt och mitt.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
no
347
noah
E65 730D
Fick du den att visa bild när du koppla ihop pin 17 till ground?
Jag har en E38 från 95 och jag får inte igång min RV ingång
Är de någon som kan hjälpa mig
tack

Noah Brown
to
207
toson
540iAT E39 -00
Hur går det med bilderna på skärmen?
Har du möjligen fått någon inkopplingsinstruktion som du kan dela med dig av här?

Toson
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Vad är det för fel på backspeglarna?? ;)

///Jesper

BMWCS #5494
Ps
72
Psz
530iA -05
Kolla mekartips: Länk
Pelle

Ma
28
MasterEsmaili
BMW 520i - e60 årsmodell 2008
Hej ! kan nån skriva vilken btw i stockholm kan eftermontera backkamera på en X4

BMW x4 20D , 2017
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.