|
|
|
|---|---|
| Jag tänkte köpa en 325:a årsmodell runt 87 för ca 15000:- och undrar vad det finns för vanliga dyra fel att se upp för. | |
|
Hej och välkommen till Autopower forum! Om du gör en sökning på 325 AND E30 under: Länk så har du läsning tills julafton :) Kort checklista: Kolla så att kamrem och spännrulle är bytt. Kontrollera kamaxelns skick och att motorn blivit regelbundet servad med olja av god kvalité. Kolla ROST! Kontrollera bromsrör. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| de vanligaste är väl att vipparmanarna i toppen går av till följd av en sliten kamaxel som sagt. | |
| Rost! | |
BMW Kungen |
Köpte en 325ix -87:a för 2månader sen för 14´ har lagt ut 6 tusen på den... Bromsskivor bak + klossar och handbroms delar, Kamrem och spännare, Bränslepåfyllningsrör, Bak fjädrar och en drivaxeldamask, renovering av oljefilterhus, stag krängningshämmare fram, div. elfel, avgassystems byte, oljebyte alla transmisioner. Men en jävla gó bil, men rost är väl det största problemet. köp en välskött bil det lönar sig. Det gjorde inte jag, dock var den väldigt billig. Mvh /// Kungen |
|
Vipparmarna som sagt!! Fick själv byta en för ca2 månader sen. Och att efter jag kört med den en månad så gick en avgasventil sönder!! Just nu skruvar man ut motorn :) Men visst fasen är det en grymt härlig bil!!! |
|
svintoleffe |
Har luskat och pratat med divrese folk, det som oftast gör att vipparmarna går är att man gasar så varvstopet slår till. Det är varvstopet som har sönder dom. MVH Leffe |
|
svintoleffe: det stämmer nog rätt bra. jag hade varit på strippen å kört totalt max. sen på vägen hem så pajjade den vid lugn körning. fast som sagt, den var helt söderplågad sedan en timme innan BmW - enjoy! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.