AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
680

Vad ska jag välja för bilstereo av dom här två?

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Hejsan. Har just nu en bilstereo för mycket och kan inte bestämma mig för vilken jag ska ha kvar. Apparaterna är följande:

* JVC KD-S7R
Länk

* Sony CDX-L380X
Länk

He ä ba å gas
Sälj båda, och köp EN bra stereo istället! ;-)
Håller Bstrom,satsa på Pioneer istället =)

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Där fick du svaret smaken är som baken, bäst på natten..

Pioneer är bara skräp tillverkat på licens på kinesiska landsbygden..
patrick0209
hej
behåll kvar din Sony CDX-L380X för det är en bra bilstereo för jag har en sån i min brucks bil en Mitsubishi Galant GTI
och sälj din JVC KD-S7R

MVH
Patrick
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
kilen:
Det är de andra också. :) Ett av de ovanstående är tillverkat i betydligt mycket mer lågklassfabrik än Sonyn. Dessutom tillverkas de i olika fabriker för olika modeller. :)

Ett tips är att sälja båda och köpa en lite dyrare Sony. Där har du state of the art för under 4000 pix. Se till att få den kraftfullare förstärkaren som betecknas som 4x52 Watt istället för 4x50 eller mindre. Skit i effektsiffrorna, men det är betydligt mycket dyrare komponenter i den värre och är oftast bestyckad med mycket mer avancerade ljudkontroller m.m.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Förslagsvis denna:
Länk

Eller om du vill ha MP3-stöd också så denna:
Länk

Båda borde gå att få tag i för runt eller under 4000 tycker jag.
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Haglund: Jobbar du på Netonnet??

Två bilar är fler än en..
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
MetallicaMats:
Yes. Det stämmer.
Sälj båda och köpen KenWood, det enda som jag har kommit fram till att har ordentlig kvalite' på grejerna sina.
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Jvc har kommit med en ny modell.

Länk

Vad tror ni om den?

---
He ä ba å gas
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Samma som denna fast annan färg:
Länk

JVC gör många intressanta modeller nu. De fullkomligt dräller ut nya modeller. Dock har jag personligen fått uppfattningen att det är mycket show och lite ljud, men jag kan ha fel.
"Pioneer är bara skräp tillverkat på licens på kinesiska landsbygden."

Det var nog bland det dummaste jag har hört på ett tag... Det är få maskiner som klår pioneer på fingrarna! Lyssna på en DEH-P77R och jämför med lite andra, så blir du nog tyst sen! Och dessutom kostar den inte ens en förmögenhet! Sen att den är en av de snyggaste, mest smakfulla maskiner som gjorts på länge, gör ju inte saken värre! :-)
Jag hade köpt den haglund länkar till, och kommer förmodligen göra det också till min nästa bil. Tyvärr smälter den nog inte så bra in i panelen hos en E34.... :-/ Kanske får bli den svarta modellen från brl... framtiden får utvisa :)

Åter till frågeställningen: Behåll Sonyn, hade en sådan ett drygt år i familjens f.d Saab, och tycker att det är en bra stereo!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Satsa på Pioneer,du lär inte bli besviken med dem funktioner dem har

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Varför inte köpa en riktigt bra bilstereo istället för de där??
No.1 = Nakamishi
No.2 = Alpine, de firar 50 tror jag det är, har en jubileumsmodell för 2995:-!!
MA
16
MASTER666
535i -89
535i -88
528i -83
Det är Alpine som gäller! Köpte en för ett tag sen! Får en hyffsad för fem-sextusen! om du inte har nå jättekrav! Var noga med att du tänker på vad du kanske vill göra iframtiden (utbyggnad)! Alpine har även 4V på lågnivån (peak 8V)! De nyare har även tidskomp. Kan vara bra för plaseringen på framhögtalarna är inte så lyckad på E34:an!

BMW följer inte utvecklingen! BMW leder den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.