|
|
|
|---|---|
|
När jag ligger i jämn fart hörs det liksom ett molande ljud i bilen, släpper jag gasen försvinner det direkt nån som vet vad det kan va ? Bakaxeln ? Eller ska det kanske låta så. Tacksam för svar. | |
|
HEJ jag har ingen aning vad det kan vara ,men bakaxeln låter inget på min bil och den har gått 11.500 Berger M5 |
|
| hej byt olja i vxlåda och bakaxel som första åtgjärd och kolla hjullagerna hur långt har din bil gått?.mvh. | |
|
HEJ den har gått ca 11,500 mil nu och den står i norge för montering av kompressor så det blir drag i den :-) troligt orkan ,, hej mats Berger M5 |
|
|
Bengtmek Den har gått ca 6500 mil |
|
|
ta dej till bmw och kolla det kan kosta kosing annars /mats Berger M5 |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Den nya ägaren av min M5 fick också ett konstigt ljud (och vibrationer) i bilen ett tag efter att han köpt bilen av mig. Det visade sig vara en bussning som höll i kardanen, kostade 4500 kr att fixa på BMW. Det är nog läge att åka in till BMW, men se till att få tag på en meck som kan M5. mvh Johan |
|
Prata med en meck som heter Linus på Borgs Bil i Vällingby. Han kör dessutom själv Bmw M5 E39. Trevlig prick dessutom... Nipply |
|
|
M5:orna har väl ett bekymmer med just bakaxeln, vinande ljud. Polaren fick byta sin på hans -99:a och hade då gått ca 7 000 mil. "Klumpen" kostade ca 24 papp med arbete men Bmw vet om detta och stod för ca hälften i ren Goodwill ersättning. "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.