AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.145

molande ljud m5 e39-00

När jag ligger i jämn fart hörs det liksom ett molande ljud i bilen, släpper jag gasen försvinner det direkt nån som vet vad det kan va ? Bakaxeln ? Eller ska det kanske låta så.

Tacksam för svar.
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
HEJ
jag har ingen aning vad det kan vara ,men bakaxeln låter inget på min bil och den har gått 11.500

Berger M5
be
33
bengtmek
m5-00. silverstone
hej byt olja i vxlåda och bakaxel som första åtgjärd och kolla hjullagerna hur långt har din bil gått?.mvh.
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
HEJ
den har gått ca 11,500 mil nu och den står i norge för montering av kompressor så det blir drag i den :-) troligt orkan ,, hej mats

Berger M5
Bengtmek

Den har gått ca 6500 mil
Visa användare
177
berger
panamera fast stulen !!
ta dej till bmw och kolla det kan kosta kosing annars /mats

Berger M5
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Den nya ägaren av min M5 fick också ett konstigt ljud (och vibrationer) i bilen ett tag efter att han köpt bilen av mig. Det visade sig vara en bussning som höll i kardanen, kostade 4500 kr att fixa på BMW.
Det är nog läge att åka in till BMW, men se till att få tag på en meck som kan M5.

mvh Johan
Prata med en meck som heter Linus på Borgs Bil i Vällingby.
Han kör dessutom själv Bmw M5 E39.
Trevlig prick dessutom...

Nipply
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
M5:orna har väl ett bekymmer med just bakaxeln, vinande ljud. Polaren fick byta sin på hans -99:a och hade då gått ca 7 000 mil.
"Klumpen" kostade ca 24 papp med arbete men Bmw vet om detta och stod för ca hälften i ren Goodwill ersättning.

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.