|
|
|
|---|---|
|
Noen som vet hva som må til? Har montert inn styrespak, selve motoren fremme. Alt er koblet inn på det elektriske anlegget som lå klart, men fungerer ikke. Hva mangler? Noen som vet? Mvh Håvard Norheim "Nyttårskonserten skal jeg spille på en G-streng..." | |
|
Vetefanken vad som skall behövas egentligen, men en sak är ju iaf givarna som ger aktuell hastighet, så att farthållaren har någon data att gå efter. Vet inte om du tar in signalen från hastighetsmätaren, eller om det sitter en separat givare som räknar varm/min och tar ut hastigheten med hjälp av aktuell växel... Hoppas du får igång den iaf, skönt me cruisen juh! // Björn Eriksson |
|
|
Välkommen till forumet, Håvard! Några tips: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erik w. Finns det liknande beskrivning för eftermontering av cruise på E36? Mvh Peter |
|
|
jag har skrivit ner lite (väldigt lite) info om farthållaren. surfa in på Länk Jag gissar på att du missat brytaren kopplingspedalen, det sitter en på bromsen original som även sköter bromsljuset men den på kopplingen måste du själv montera dit. Sitter inte denna kontakten där så kommer aldrig farthållaren att fungera. www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
Kan ikke være noen bryter på kopplingen, ettersom det er en automat bil :) Men takk for tipset! Hvor sitter styringsenheten på E34 touringen? De på BMW mente på at den skulle sitte i boksen fremme i motorummet. Bilen er etter det jeg kan skjønne klar for cruise, i og med at alle kabler og kontakter lå klart, men er jo mulig at noe er oversett... Mvh Håvard Norheim "Nyttårskonserten skal jeg spille på en G-streng..." |
|
|
M5 touring med automat? eller det gäller inte bilen i din signatur? Boxen på E34 till farthållaren sitter på höger sida under ett svart plastlock med fyra skruvar. Det kan skilja på olika motormodeller men så är det iallafall på min 530 -89 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
M5'n er min nye bil som jeg ikke har fått enda (kjøpt og betalt, men hverken sett eller kjørt den...NERVØS!!) Bilen som jeg har problemer med cruise controllen i er en 530 v8- 95mod. Mistenkte også at kontrollboksen satt der, men det finns jo ikke plass til flere bokser der, og ikke er det flere kontakter heller.. Hva sitter evt i samme kontrollboksen? Regner med at en av dem må byttes ut med en som også inneholder cruise? Leste på ETK at man må "enable" cruise'n!? Kan vel umulig stemme? Mvh Håvard Norheim "Nyttårskonserten skal jeg spille på en G-streng..." |
|
|
Styrboxen sitter nog nere till vänster om förarens fötter, bakom en plastpanel. Till styrboxen går en kabelstam där en kabel har ett eget litet extra kontakdon stax intill det stora blå donet. Har fått för mig att för automater skall det vara anslutet och för manuella ej kopplad.... Någon som vet säkert? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.