AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.391

Mygel och fuffens -eller helt lagligt?

Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Hej hej!

En kille i kvarteret där jag bor importerar väldiga mängder med bilar.5-6 bilar i veckan är det säkert, E36.or, E39:or, Cherokeer och Volvo V70/855 är det mest vanliga. De flesta bilarna kommer med biltransport, men är detta till trots exportreggande i Tyskland. Dagarna efter kommer bilarna upp ganska billigt på blocket(ex: 40 papp för en 855 -96,Säljs ju så klart oreggade).Trodde att man inte fick ta in mer än en bil om året för fogden? är detta lagligt eller? Tycker att det luktar skattefusk lång väg!!???
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Är det inte sju bilar som man får äga under ett år utan att behöva befatta sig med skattmasen? Sedan kan han ju ha en firma, i vilken han utövar sin verksamhet?

Fogden kollar inte sånt så länge du är "ren"...

Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Dessutom får du äga hur många bilar du vill, däremot inte sälja hur många som helst
Hehehehe coolt, du bor granne med "kändisen" "Juro"/Ahmed/Hassan eller vad han nu heter på riktigt :)))

Han är inte så bra på att formulera sina annonser, inte sant?

Luktar lite fuffens, jag instämmer. Har dock inte kollat på någon av bilarna han säljer, så vet gör jag inte!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
min granne e likadan men här e d bara en bil per vecka kanske
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
varför har royalcruiser ett rött kryss över huvudet till vänster om inlägget?

hur ser man skillnad på vanliga tyska skyltar och och tyska export skyltar?

Länk (Såld)
Mugge,

Där en vanlig tysk skylt har EU-märket, har en exportskylt ett gult eller rött fält med giltighetsdatum inskrivet.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tack Kalle!

Länk (Såld)
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Mugge: Det innebär att han/hon har skrivit något olämpligt eller inte följt forumreglerna...

Mvh Tobias
Eller att royalcruiser har något så oskyldigt som en ej fungerande e-mail adress...

____
Reach the door with a breath and a scream.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
oki tack gubbar

Länk (Såld)
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Det är inga problem att sälja en hel del bilar heller. Vet dock ej hur det är med import. Men jag har haft många bilar. Och har man fler än 8 bilar på ett år så får man ett brev där dom undrar om man är bilförsäljare eller dylikt. Och jag bara tröttnar på alla bilar hela tiden. Bortsett BMW:n då. =)

MVH Morgan.

viobebe
Om han nu säljer bilarna oreggade, så kommer han inte att ha bilarna svenskreggade=han kan sälja hur många bilar som helst eftersom bilregistret inte kan se vem som tagit in bilen eftersom den som registrerings besiktigar bilen blir bilens första ägare här i sverige, på fahrzeugbriefet står det inte vem som har tagit in bilen
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Carpimp,

har du fått ett sådant brev? det går så många skrönor, så det vore ballt om någon fått det. är det 8 bilar som gäller? tidigare var det 6 bilar, men man kan ju hoppas att de har överseende med oss bilmissbrukare...

Mvh Johan
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ett förtydligande gällande antalet bilar man "får" sälja per år.

Om du har för avsikt att tjäna pengar på bilförsäljning så måste du redan efter en bil ta upp vinsten för beskattning då din avsikt är att tjäna pengar.
Har du däremot inte för avsikt att tjäna pengar så får du sälja en ziljard bilar per år om du vill.
Det där med 5-7 bilar per år är bara en urban legend som har sitt ursprung i att SM är även de ålagda att få ned sina kostnader.

:)

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Nej, jag har inte fått ett brev än. Men jag har sett ett i alla fall. Och det var en bekant som råkade sälja lite bilar hit och dit. Och dom undrade om han var bilförsäljare eller dylikt. Och när han svarade nej så var det inget mer snack.

MVH Morgan.

Jag har ett 20-tal bilar och släp reggade på mig, merparten avställda/obes förstås, så har jag haft det i minst 5 år nu och ännu inte fått nåt brev...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Precis så är det, din granne kommer undan från Skattemydigheten genom att inte registrera bilarna själv. Däremot kan man ju se det som lite korkat att ta in så många bilar så öppet så grannarna reagerar, om det nu inte är så att han faktiskt deklarerar sina försäljningar.
T-501:

Det finns ingen gräns för hur många bilar du köper eller äger uten det är hur många du säljer per år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.