|
|
|
|---|---|
|
Tja jag undrar om någon vet vilken låda som är hållbarast M3 (e36) 5vxl,6vxl M5 (e34) 5vxl,6vxl? Hur mycket effekt+vrid pallar dom innan dom tackar för sig? Någon som har testat gränserna? /Danne | |
|
M3 3.0 motorn ska tydligen vara jävligt hållbar..enligt vad jag läst här....fråga hammarström:) ///M3 |
|
|
Beror på hur du tänker konstruera din drivlina i övrigt. BMW-Andreas, Bäckis och Jocke Sahlin har alla tre kört med M3-lådor. Dom håller hur bra som helst, tills man börjar göra drivlinan stum, dvs, ta bort hardyskivor, perverst grymma kopplingar osv. Kihlanders låda håller fortfarande trots vrid på över 1000Nm och dryga 900hk.. Då kör dom Väldigt aktivt på strippen.. Så den ska nog räcka till.. Annars finns ju alltid sellholms sekventiella med rakskurna drev.. 250k kr hoppas d var svar på dina frågor E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Jag har en z3M roadster bakaxelklump som jag tänkte kombinera med en antingen M5 låda eller en M3 låda M5ans låda har 3,91 i utvxling och M3 har 3,23 i utvxling med M3 lådan får man alltså en högra fart på varje växel om jag tänker rätt. Klumpen tror jag har 3,91 utvxl måste räkna på hur det blir att kombinera 3,23 och 3,91 utvxlingar.Kopplingen kan man kanske använda en twin disc zinterlamell det borde palla med lite vrid. Har någon nått bra förslag? /Danne |
|
| Sellholm tar ca 100k för sina lådor, inte 250... | |
|
okej, ber om ursäkt.. ville bara påvisa att det var en rätt pervers summa. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Kilander körde väl oxå sönder sin M låda!? Sitter ju 535 låda på den nu. //Ticco www.ticco.com |
|
|
iccr racer: jag tror du är ute o cyklar nu när det gäller utväxlingar i lådorna..:-) både m3 3,0 lådan o m5 lådan utväxling på sista växeln någonstans runt 0.8?... din klump har utväxling 3.15:1... /NoFear |
|
|
M3 3,0 har 1:1 på femman |
|
|
Jaha, då hadde Limmet rätt i går när vi diskuterade hans låda. Han sa att han hadde 1:1 på femman, men jag envisades om att det inte stämmde :-/ //Ticco www.ticco.com |
|
|
He He |
|
|
Andreas ! Det är ZF lådan eller ?? Har 325/328 med Zf-låda oxså 1:1 på femman ? |
|
|
Japp de är ZF. 328 har också 1:1 men jag är osäker på 325, tror den har getrag låda |
|
|
Ok. Då är det nog 1:1 på femma på alla ZF-lådor. Tittar man på bildelsbasen så hittar man även lådor från 325or som ska va ZF. |
|
|
Så här är iallafall utväxligen i lådan på M3:an First 4.21 Second 2.49 Third 1.66 Fourth 1.24 Fifth 1.00 Reverse 3.89 Jävligt låg etta.. Vad åker ni med för utväxling i bakaxel ? |
|
|
Hade fel där på m3 lådan.. på 3.0:an.. men det är då 3,2:an som har 0,8? Någonting på sista växeln.. eller så är jag helt ute o cyklar..:-) är jag det så lägger jag ner denna diskussion nu..hehe /NoFear |
|
|
325 har getrag original... sen kan väl folk ha bytt? Vet någon om det går att te.x byta drevsats eller något i 325 Getrag lådan? Jag har 2 st men tror inte att dom kommer hålla för min överladdade M3 3.0 motor... :-/ Några bra förslag på hur jag ska göra? www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.