|
|
|
|---|---|
| Hej! Någon som har tips på seriösa importfirmor som kan ta hem en E46 ifrån Tyskland? | |
|
Råder att hämta hem en själv. Det är inte svårt ! Marginalerna är inte så stora idag mellan att köpa en E46 i Sverige eller låta en importfirma sköta det. Bättre att stoppa dessa pengar i din egen ficka. Bjud med en bekant med lite bilkännedom samt läs igenom importguiden Länk så skall det inte vara några problem. Ryan Air har ju enkelbiljetter till 2st destinationeri Tyskland från ca 300:-. Jag gjorde det själv för första gången i somras, och ångrar det inte en sekund. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Det är ju ändå en ganska stor affär så jag tror att man tjänar på det i längen om man anlitar någon med lite rutin, så att man inte blir upplurad. | |
|
Håller med PJ, har anlitat sk bilförmedlare en gång, blev definitivt inte lönsamt för mig. Maila om du vill veta varför. /Simon |
|
|
Risken att bli blåst av en tysk handlare en bit söderut är BETYDLIGT mindre än att bli blåst av en importfirma. Jag var lite smånervös själv men det var hur enkelt som helst. Kolla runt på mobile.de maila ner några förfrågningnar ang service, tidigare ägare, olyckor mm så märker du rätt snart vilka som är att lita på. Tyska handlare är generellt väldigt ärliga och ofta mycket hjälpsamma. Jag gjorde klart tidigt att jag inte kunnde ett smack tyska och han lovade att hjälpa till med det som behövdes, nu behövdes inte mer än att han satt "stand by" vid sin telefon medans jag åkte runt och styrde upp förs, skyltar mm. Ta skaen i egna händer, känns mycket tryggare tycker jag. // CB. Länk |
|
|
Simon-en: Maila gärna och berätta fredrik.ornsberg@vasteras.se |
|
|
Simon_en: Kan du inte låta även oss andra få höra om dina erfarenheter beträffande att anlita en importfirma? Mvh Jörgen |
|
| Kanske är det läge att hitta en "guide" snarare än att anlita en importfira? Finns många duktiga personer där ute som har ett intresse och tar in bilar mest för eget bruk. Försök att köpa med dig en sådan kille (visst blir det din kostnad x2 plus då ett arvode) men det kan vara skönt att ha med någon som vet hur det ska gå till / behärskar språket osv? | |
|
Tror som Acey mer på guide, har själv agerat som det för min kusin och fick till den mest lönsamma affären jag varit med om, en Saab 9-3 Aero, letade efter en BMW först, men hittade ingen, hittade Saaben och han och hans fru slog till. Bäst är att "anlita" någon som man känner naturligtvis. Jag är ingen superexpert på import, men kan tyska bra och engelska perfekt plus att jag har järnkoll på prisena (eller ser till att få det) samt att jag känner de vanligaste sätten att avslöja när något inte står rätt till. /Simon |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
hör av dig du, så kan jag hjälp dig, tagit hem bilar sedan 95, åt mig bekanta och bekantas bekanta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.