AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
639

Jobbigt El-fel! hjälp!

Jag har upptäckt att någonting ligger och tjyvar ström i bilen och jag har mätt upp till att det rör sig om ca 0,9 A. Detta är ju inge vidare eftersom batteriet då är urladdat på tre dygn=(. Jag har provat rycka säkring för säkring och felet ligger på tre olika säkringar. Jag har kollat stereon och den drar inget iallfall. Är det någon som har erfarenheter eller tips att dela me sig? Hemsk tacksam för alla möjliga svar!

En tanke som jag har är att det är larmet, som är eftermonterat, som ligger och drar nånstans men hur ska jag hitta det?

Men som sagt alla tips och funderingar är välkomna!

Mvh
David
Larm är ju vanligt att dom tjuvar och du borde väl kunna hitta en box till larmet med en säkring du kan rycka.

En annan inte ovanlig tjuv kan vara belysningen i bakluckan.

www.bimmer.nu
sidan för Bmwtokar!
Baklucksbelysningen är det inge fel på iallfall. Jag ska försöka hitta larmboxen och se om det kan lösa problemet!

Tack för tipset!

Fler tips välkomna=)

//David
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Skulle tro att kabelmattan in till bagageluckan ligger och tjuvar.
Har fått byta den på 1 E30 och en E34.a Rätt vanligt, då kablarna torkar med åren. Varje gång luckan öppnas o. stängs genom åren gör sitt också. Med åren tar de rejält med stryk. Kontrollmät allihop, och kolla isoleringen runt ALLA kablar...

alfatok....
Nu är elproblemet löst !=) Tack för svaren.

Mvh
David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.