|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| har inte hittat något änn , men nu är det en kille från bmw som ska komma hit och felsöka åt mig! hör av mig om ja hittar något | |
| Huvud säkringen sitter i kabeln till batteriet... antagligen i skuffen! | |
| Ok tack | |
|
nu har ja hittat felet !!!!! Det var klacken som sitter på sväng hjulet, som lägesgivaren läser vilket läng motorn befinner sig i ! Ja har för mig att du åxå hade lägesgivaren på svänghjulet ? i så fall så kan det vara samma fel på din ! Själv så vred ja om nyckeln för ett par timmar sedan . och den startade direkt Jahooo Hoppas det löser sig för dig åxå nu lycka till |
|
|
jaa det var lägesgivaren!! bytte ut den..... kollade om jag hade gnista ssim sala bim och det hade jag,,,,så jag sätter mig i bilen och försöker starta den.....inget händer ......sen gick den igång 2-3 sekunder och dog igen......försöker starta igen men den vill ej, så jag kollade igen om jag har gnista men nej då den hade helt plötslligt försvunnit ........ssur jag blev började svära som fan, så råkade jag känna på strömspolen och den var skitvarm...kollade upp om den om den ger ifrån sig ström och det gjorde den inte så imorgon ska jag kolla upp med en ny spole. FÖRRESTEN vad menar du med klacken som sitter på sväng hjulet....ha det bra o lycka till med bilen hoppas att det inte uppstår fler problem. |
|
|
polaren hade samma problem. dom fick byta hans startmotor. ju fortare du kör destå kortare tid utsätter du dig för fara ;) |
|
|
Men startmotorn funkar ju.....gjorde den det på hans....och varför???är det något med elen eller |
|
|
Det sitter en liten klack på sväng hjulet som lägesgivaren läser emot finns den inte så har inte givaren något att läsa emot och då startar den inte. Ta ur givaren om snurra sakta motorm med hjälp av en skiftnyckel och kika samtidigt in i hålet där givaren satt . du ska tillslut se en liten klack ca10*6mm kolla så den inte är skadad eller borta. lycka till min funkar som en klocka nu |
|
|
ja men vad menar DALIBOR med att startmotorn inte funkar och peter varför fungerade min först alltså ville gå igång och det fanns gnista men sen så gick det inte utan strömspolen blir bara varm o jag var iväg o köpte en ny strömspole och den fungerade inte heller den blev oxå bara varm.......jag tror jag lämnar in den idag alltså kosta vad det kosta men jag palla inte mer med den jag slösar bara en massa pengar o tid och inte bara det utan jag skadar mig själv oxå p.g.a att den inte startar så slår man händer och fötter på väggen....jag hoppas inte att det har blivit någon kortslutning så att styrboxen har rykt för den kostade en hel del..............HÖRS när jag har hittat på nått nytttt ha det BÄST!!!!!!!!! |
|
|
du har inte lyckats med att förväxla lägesgivaren och hastighets givaren ??? vet inte men på min satt dom brevid varandra!!!! lägesgivaren satt längst ner och hade grå kontakt har ja för mig. vet inte vad startmotorn har med tändningen att göra, går den runt när du vrider på nyckeln så kan det ju inte vara fel på den !!! |
|
|
ja den går runt.....nej det e lägesgivare=(pulsgivare va???) jag menar, den sitter vid svänghjulet och e magnetisk jag har 3 såna hemma jag har i allafall hyrt ett släp idag o ska lämna den hos en kille i MALMÖ han e en HJÄRNKIRURG för BMW SKITDUKTIG mekaniker.Hos andra som jag har varit har dom frågat dumma frågor, han han frågade bara 2 frågor vilken årsmodell och vilken modell sen visste han direkt var felet låg inte alls som andra BMWMEKANIKER som jag har varit hos som han slår dom på BMW i helsingborg,dom jävlarna klarar sig alldrig utan sina datorer som dom kopplar in(LITE SMYGREKLAM FÖR HAN) hahah nej men allvar han e jävligt duktig o han ska INTE vara så dyr heller......vi HÖRS |
|
|
Det verkar vara allvarligare än jag trodde han kan inte hitta felet än.....Det med att han var en hjärnkirurg stämmde mycket väl efter han försökt hitta felet på min bil drog jag o han hem till 1 av hans 5 eller 6 bmw som han hade hemma i hans garage där stod en 320 ombyggd med 500-700 hästkrafter fattar ni som den gick och som han hade byggt den det hade tatt honom hela vintern med att fixa motorn hans turbo kostade ca 30000 och han hade dieseldelar i motorn jag fattade inte hur han fått ihop det men den gick som fannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. |
|
|
JA nu äntligen jag har fått igång bettan det var några sladdar som hade blivit illa skadade av en råtta som smygit sig in om nätterna och börjat tugga på sladdarna...men jag har ett fel till när man backar så hörs det ett dunkande ljud från kardanaxeln jag tror det är i början i motorn som det ljudet kommer ifrån vet ni vad det e för fel....alltså när man lägger i backen o släpper kopplingen och ska köra så dunkar det till i kardanaxeln framme vid motorn men försvinner när man kör vidare |
|
|
Skönt att det löste sig! Kan klonket komma från nåt slitet stag i framvagnen kanske? Mvh |
|
|
Grattis !!!! Hoppas det funkar vidare nu då |
|
|
tack tack :) |
|
| gjk. Har du något telefon nr till den där killen som är så duktig? | |
| Nej jag har blivit av med min telefon men jg ska höra med lite folk.....jag ska se om jag kan ordna den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.