|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Vilket är huvudreläet det är en jävla massa reläer jag provade dom flesta men ingen var under 11,98 | |
|
det brukar vara Lmm och pulsgivaren som sitter snätt upp till höger på svängningsdämparen som ställer till sådana problem... men prova att mäta upp LMM:en eller om du har en ny att prova med! så ska du nog se;) Mwh ///N |
|
| Alltså vad e Lmm??? pulsgivaren vet jag vad det e men inte Lmm....... | |
|
Lmm = LuftMasseMätaren. Känner av hur mkt luft motorn suger i sig å anpassar bränslet därefter. Sitter innan luftfiltret (på slangen som suger in luft, mellan fronten å filtret lixom...) //Koffe |
|
ThomasMarklund |
Jag hade ungefär samma problem på min E34 535 -88. Hade fått in vatten genom tacklucka. Vattnet hade lagt sig under vänstermatta bak och där erjat av kablarna. Tog bort mattan och drog lite i kablarna och dom lossnade hela jäkla högen. Kolla alla kablar i kupén! Ta ut stolar och mattor och titta på dom! Jag lödde ihop allt igen och sen fungerade det som en gud ! Lyck till mvh Thomas |
| När man vrider nyckeln ett snepp så hörs det någonting från LuftMasseMätaren ska det göra det???? | |
| tänkte bara säga att din motor kör med motronic så tändningsenheten är inbyggd i styrboxen. | |
| aaa det vet jag | |
|
Japp det låter lite från LMM:en på min med Länk |
|
| Aha ok då e det inget fel med det då!! | |
|
har du hittat någon lösning änn ? |
|
|
NÄÄÄÄ *snyft* Har du????? jag tror jag har slitit sönder biljäveln...jag har delar överallt jag tror jag aldrig får igång den jäveln.....men om du lyckas kan du väl skriva o berätta var felet låg e du schysst ;) |
|
|
självklart ska gå över den nu igen . det börjar ju bli säsong nu ska kolla så att bränsle pumparna funkar som dom ska lycka till själv !!!! |
|
| tackar tackar hoppas nu bara det e bränslepumpen, för i mitt fall är det dock inte, den fungerar som den ska....good luck!!! | |
|
det var inte pumpen heller så nu vette faan va ja ska göra ??? |
|
|
Har du kollat Huvudsäkringen?! |
|
|
döööhhh |
|
|
huvudsäkringen går juh direkt till styrbox m,m sitter i kabeln i skuffen... om den inte e hel så går startmotorn bara runt! hade d problemet förra veckan hittade inte säkringen så ja lämnade in den på bmw som i sin tur finsökte bilen och kom fram till d! |
|
|
hur går det för dig (gjk)har du hittat något fel än? nu tror jag att ja bytt allt som finns i en bmw men den startar inte ändå. Så nu blir det nog en tur till en bmw verkstad |
|
|
Var sitter huvudsäkringen???? Nä jag har inte fixat problemet än jag har varit för lat och trött på skiten ska vänta lite så jag får nya krafter jag har oxå bytt allt det e därför jag e så trött på den.......bmwpetercabman hur har det gått för dig för det var ett tag sen jag var inne...hoppas att du hittat felet o vore tacksam om du kunde hjälpa mig. ha det bra så länge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.