AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.100

Startar inte!

Sida 2 av 4
gj
56
gjk
320i kat -88
ja jag provade med hans styrbox oxå men felet löstes inte jag ska prova att rengöra kontakten men är det samma relä fredde o jag diskuterar om i tidigare "SNACK"

gj
56
gjk
320i kat -88
ja jag provade med hans styrbox oxå men felet löstes inte jag ska prova att rengöra kontakten men är det samma relä fredde o jag diskuterar om i tidigare "SNACK"

Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
Det här hjälper kanske inte men hadde exakt samma fel på en volvo 245 med Bosch insprutning och då var det för att det inte var kontakt överallt i annslutningen till styrboxen.
Ra
209
Rattmeister
850CiA -92
520dA Touring -08
Hade en 320i (e30) som tändningen helt slutade att fungera på. Efter en massa felsökande kom jag fram till att tändmodulen var trasig, bytte den, sedan gick den igång.
Ser ej att du/någon tagit upp något om tändmodulen så testa och byt den (finns på biltema). Sitter monterad på torpedväggen.
Detta löser dock inte problemet med bränslet vad jag vet.
gj
56
gjk
320i kat -88
Jag vet inte om min har Tändmodul och i så fall hur ser den ut?
gj
56
gjk
320i kat -88
tändmodulen är väl inbyggt i styrboxen???
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Lämna in bilen på felsökning. Brukar gå på typ 700 spänn! Kan det va värt istället för att hålla på o grubbla!
gj
56
gjk
320i kat -88
BÄTTRE GRATIS!!!!!
Tändmodullen sitter på på torpedvägen på förarsidan. Har ett gumiskydd över sig. Brukar stå telefunken eller bosch på den.
copyright
Annars kan du ju alltid ringa o fråga på Lindholms Bil i skellefteå.. dem har bra service och brukar ofta ge bra tips om vad som är fel!!
copyright
Skrev fel lindholms är i Umeå men kolla på Länk där står tel nr du kan ringa!!
gj
56
gjk
320i kat -88
JS_NICKE Är du säker att min har tändmodul? för en annan kille sa att den var inbyggd i styrboxen......

COPYRIGHT tack för nr jag ska ringa efter jobbet om dom har öppet eller får jag vänta till måndag.
bm
23
bmwpetercabman
325i - 87 cab
323 - 84
nix har inte fått fart på den änn. har varit ett avbrott från allt krångel. Ja har letat efter en tändmodul ja med men fick reda på att den sitter inbyggd i styrboxen. så de så
gj
56
gjk
320i kat -88
aj aaj........har du provat tipsen dom andra har skrivit till mig???
bm
23
bmwpetercabman
325i - 87 cab
323 - 84
ja har provat det mesta nu. ska titta på sensoren som sitter på sprängkåpan om den funkar som den ska. annars så får det bli en verksta som får ta ett felsök. men det blir nog till våren det
gj
56
gjk
320i kat -88
vad e det för sensor och vad e sprängkåpan för något???
bm
23
bmwpetercabman
325i - 87 cab
323 - 84
sensorn känner av vilket läng motorn är i så att tändningen stämmer sprängkåpan är "huven" som sitter mellan motorn och växellådan
Sensorn sitter typ bakom startmotorn ,sitter med en insex skruv
Visa användare
132
Diesel Anders
535d M-sport F11 -11
Jag har en kompis som hade samma problem och felet hittade jag när jag mätte strömmen på huvud reläet (oranga eller vita under kåpan) och fick 9.4 volt (det ska va 12), vi hade oxå bytt allt utan resultat. Jag satte en kabelsko (parasit) på + kabeln som kommer från styrboxen (satte den under reläet precis) och drog kabeln till + på tändspolen. Vipps så startade bilen!!

Ps. Lämna inte in bilen, det finns ingen på BMW som kan något ändå, den här bilen hade BMW i Linköping i 2 veckor utan att hitta nåt.

Sw
212
Switte
325i -88
dme relé.... sitter vid högra framskärm tror ja...

///Switte
Sw
212
Switte
325i -88
dme relé.... sitter vid högra framskärm tror ja...

///Switte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.