AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.099

Startar inte!

Sida 1 av 4
gj
56
gjk
320i kat -88
tja jag har problem med min bil jag har varken Gnista eller bränsle jag har provat allt som går (Tror jag).Följande grejer har jag testat eller bytt ut

*relä (bränsle o den andre bredvid fungerar)
*tändkablarna(hela)
*styrbox(fungerade på en annan bmw)
*lägesgivaren (den vid svänghjulet)(testat den var mellan 500-600ohm
*fördelarlocket(bytt)
*fördelaren(bytt)
*tändspolen(mätt o fungerar som den ska)

jag vet inte mer jag ska göra!!! vet ni kan ni väl skriva allt e till hjälp så PLEASE HELP MEEEEE MVH/PEPPE

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:))
Varför inte lämna iväg bilen till nån som kan bilar om du inte grejar det själv?
gj
56
gjk
320i kat -88
För att gratis e gott
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

Ett hett tips är att söka i gamla inlägg.

Lovar att du kommer att hitta endel tips där.

Lycka till!
gj
56
gjk
320i kat -88
Vad ska jag söka på???
gj
56
gjk
320i kat -88
Det är ingen mening att söka inlägg eftersom ingen skriver var felet var!!!!! Jävla egoister!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gj
56
gjk
320i kat -88
Vet nån vad bränsle o tändning har för gemensam grej som stänger av dom två!!!!!!!!!!!!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
gjk:

Du kommer bli poppis med din attityd...

Är batteriet fräscht?

Mvh Robban
gj
56
gjk
320i kat -88
Jaa

bm
23
bmwpetercabman
325i - 87 cab
323 - 84
Har samma problem med min åxå
hittar heller inga fel
Får nog lyda anders s och lämna in min bil "ler"
Hoppas på att en snäll person kan hjälpa oss
Ha
198
Harry2
BMW 323i-96
Styrboxen styr både tändning och insprutning på din bil.
bm
23
bmwpetercabman
325i - 87 cab
323 - 84
om bränsle pumpen har gått kan de göra så ja inte får gnista???? någon som vet ?
gj
56
gjk
320i kat -88
Jo men Styrboxen fungerar.vi provade på en annan o då startade hans bmw! Jag har även provat o bygla reläet o då gick pumpen i gång jag provade även att slå på lägesgivaren som sitter vid svänghjulet,för varje gång som jag slog på den så gick pumpen igång men lägesgivaren är hel för värdena var mellan 500-600 ohm.... bmwpetercabman när ska du in med Bilen???
bm
23
bmwpetercabman
325i - 87 cab
323 - 84
He he ja vet inte ska nog försöka att hitta något själv först Ja har hela vintern på mig Men ja ska meddela om ja hittar felet
gj
56
gjk
320i kat -88
Lycka Till =)

gj
56
gjk
320i kat -88
Peter hur har det gått för dig har du fått igång henne än???

fr
35
fredde72
318 is -90
Det sitter ett Relä bakom kåpan på torpeden som är till styrboxen! jag byte det på min bil, för jag hade ungefär samma problem som du! på min bil var det Reläet vit! Kostade 150 spänn på Bmw!

gj
56
gjk
320i kat -88
vilket relä då??menar du den som man måste dra väck en kåpa o så sitter det två reläer en orange o en vit för i så fall har jag redan kontrollerat dom o de vart inga fel på dem

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Har du bensin i tanken;) Ha, ha!

( Skojar)

copyright
Kolla tjocka kabelstammen som går in till styrenheten.. kolla genomföringen...
gjk,

Med lite trevligare attityd och en mer välformulerad rubrik kommer man längre här på forumet.

Har du provat att rengöra kontakterna till din styrbox när du ändå hade av den? Rekomenderas! Måste säga att det här låter som ett typiskt fall av kass styrbox. Har du för säkerhets skull provat med boxen från den andra bilen(och inte bara med din box i den)? Det var boven i dramat på min bil när jag hade samma problem. Rengörning av kontakterna löste saken.

Lycka till!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.