AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
527

utrustning 318 e30

emtre
hej, någon som kan svara på vilken som är den vanligaste utrustningen på 318 e30 (89), el- varvräknare m.m. Finns det många 318 med stora m-paketet orginal monterat, eller passar det över huvudtaget?
Tacksam för svar!
Standard utrustningen på 318 -89 har jag för mig bestod av elspeglar, höj/sänkbar förarstol, c-lås och varvräknare. Det var vanligt att folk köpte till 14'' alufälgar, taklucka samt metallicfärg när det väl begav sig.

En trevlig bil 318 E30 med 113hk motorn. Tror andelen 318 med stora M-paket är begränsad. Bilen appellerar nog inte den kundkrets som söker detta till skillnad ifrån 325:an.
Men om man nu tycker det är häftigt och snyggt så går det att montera dit detta i efterhand.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag tror ej att centrallås var standard. I övrigt stämmer det med vad Stoffe säger. Tonade rutor var mycket vanligt att beställa extra. (Ingick ej som standard).
Överhuvudtaget var andelen bilar med m-paket väldigt liten vid leverans. Det gällde även 325.
De flesta är eftermonterade eller importerade.
/Mats
C-lås var icke standard...dom hade som sagt väldigt snikig standardutrustning på den gamla goda tiden...

Peter B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.