|
|
|
|---|---|
| Har en 528 iA e28 på gång, undrar bara lite om bilen angående automatlådan och resten av bilen, är det en bra bil. Går motorn bra ihop med automaten ? | |
|
Automatlådan håller i evigheter om den är bra skött.. Garanterat längre än vad en manuell låda inkl koppling håller åtminstone. (min har gått 30k utan några bekymmer) Motorn passar bra ihop med automat dessutom. Nackdelen är väll att den drar ganska mycket bensin. Min 535:a drar mycket mindre bensin än 528:an. ///Jesper |
|
|
Hej! Jag har en annan åsikt än J.Dredd. Tycker inte den motorn passar ihop med automatlåda,pga att den motorns maximala vridmoment och vridmomentskurvan i sig ligger för "högt" upp i registret. Upplevs lite seg då tycker jag.. Angående hållbarheten på automatlådan så har jag väl lite lite erf. för att uttala mig egentligen. Men den autlådan som satt på när 528 E28 var ung är/var inte känd för att hålla bättre än den manuella lådan iaf.M30 manuella lådor är däremot välkända för att hålla bra o ger den körglädje som BMW är kända för.. Ja...Jag har kört E28 528 med automat. Mvh Janne. |
|
|
Vet inte om jag håller med om att automaten känns seg direkt. Men det är klart. Jämför man mot 535:an så är den ju seg. Men det är dom flesta bilar :) Ang. hållbarheten så har jag haft 2st 528iA. Inga problem på någon av dom. Känner en kille som har automatlådeverkstad och som kan intyga att ZF-lådorna sällan ställer till några bekymmer. ///Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.