|
|
|
|---|---|
|
Skulle starta min M535 (E28) -87 (alltså med nya motornic) igår, allt verkade normalt, vad avser lysande lampor och klickande reläer, men startmotorn ville inte gå runt, inte ens solenoiden klickade till.. mycket mystiskt. Ett ljud från spridarbryggan kunde höras, jag gissar att det var bensinen som flödade med full fart tillbaks till tanken då den inte fick besöka motorn(kan detta vara rätt?). Soppatrycket var för övrigt 3.2bar enligt min analoga tryckmätare, alltså inget fel på det. Vilka faktorer kan spela in på detta fel jag just beskrivit? Tacksam för snabbt svar! E28 M535i TwinTurbo | |
| Feljord? | |
| Haha jag menar jordfel | |
|
Hmm, märkligt när allt annat fungerar helt klockrent.. ska mäta på motorn för säkerhets skull E28 M535i TwinTurbo |
|
rsarits |
Jag har haft exakt samma symptom på båda mina E28:or. På 518 visade det sig vara kärvande solenoid, tog bort och gjorde rent + smort upp, funkar klockrent nu. På 528:an är det tändningslåset som är glapp just för startfunktion, allt annat fungerar. |
|
okej, tack, ska genast undersöka genom att mäta.. har inte hunnit än bara :/ E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.