|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla.. tänkte kolla om det e nån som vet varför min pärla går upp så fruktansvärt högt i temperatur. om du kör inne i stan så går den upp väldigt högt, nästan kokpunkt, och sen när du kör ut på vägen och ligger i runt 70-80 så går den ner igen nästan under normalt.. funderar på om det kan va termostaten eller kanske fläkten? fläkten känns lite sliten faktiskt.fortsätter att snurra ett par varv efter att jag stängt av motorn.. tacksam för svar. | |
|
Har du kollat så att det inte är vattenpumpen? Låter som ett "typiskt" vattenpumpsproblem. |
|
|
*Kass vattenpump *Kass fläktkoppling *Kass termostat Troligen något av ovanstående. Välkommen till Autopowers Forum :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| själv skulle jag byta allt enligt ovanstående,topparna tål inte kokning speciellt bra.. | |
Mattan |
Troligen fläktkopplingen. Vid högre fart (landsväg) kyler fartvinden tillräckligt, vid stadskörning behövs hjälp av fläkten. |
|
japp, den ska stanna ganska direkt. prova att snurra till den med handen.. Det ska inte finnas nåt glapp heller. Varken dyrt eller svårt att byta.. |
|
|
Fläktkoppling till M20 kostar enligt uppgift cirka 1500:-...rätt dyrt tycker jag. Vattenpump går på runt 700:-. Termostat på 250:-. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Tack för alla svar.. tack speciellt oxå till Kalle Hansen för hans trevliga välkomnande.. hum, fläkten är det lite glapp i faktiskt, plus att den snurrar nåra varv extra efter att du snurrat på den.. jag börjar med fläkten och termostaten så får vi se sen... Tack ialla fall! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.