|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har köpt en e30 325 1990 hartge det är 150 kw dvs 204hk enligt pappret och jag undrar vad dom har gjort åt motorn.Det ända som syns år att det sitter extraktor på den(med hartge emblem)Och den är diffad På en gjutklack på toppen står det 2,5 och 2,7? mvh micke | |
|
Måste bara säga grattis, sitter här och nästan dör av avundsjuka :) . Fixar du upp nå bilder på den ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Troligen har du ett 2.7 eta block med annan topp samt vassare kam och Hartges eget chip. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Jag förutsätter att det är en äkta Hartge (och inte nån eta konvertering edyl). Isf är det en H27 (151kW/205hk 5800rpm). Enligt e30.de har den 84mm borr och 81mm slag (2693cc), 268Nm vid 3900rpm, 10,2:1 i komp, 280 graders kam, max 6850rpm. Bakaxelutväxling 3,91:1. Hyffsad vill-ha faktor... Se till att ta väl vara på den och köra den hårt, det förtjänar den! Kiip Spiiding! |
|
|
Tack för alla svar ! om jag får jävlas lite så gav jag 13000 + en ps2 för den! |
|
|
Mike454: Kollade runt lite på mobile.de ! Där fanns bla en 318 -94 2,1 l f ca 51´ , en 325 ix -92:a iof 2,8 men 53´, Samt en tokstylad 325i -92:a 2,8 f 114´. Näedå de e ingen här som e avis (ok kanske någon) men dom allra flesta e nog glada för din skull och ser fram emot lite bilder och hoppas att du ska ta väl vara på din lilla klimp 13´ å ett ps2 .......... :-)) Länk |
|
|
PS din kärra e i gott sällskap !! kolla in den här babyn Länk den passar nästan in på "Varför måste dom?" i galleriet :-)) Länk |
|
|
Ehm , bara jag som tyckte den var het ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| shu!: ja... | |
|
Men men ... smaken är som baken :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| blir nästan förbannad när jag ser en bmw eller nya porchen som suv. tycker d är riktigt fula. ser ut som.. ja.. elefant i kortkort! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.