AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.359

Wehee ny bil idag!

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Tja. Har just kommit hem efter ett köp av en BMW 525 -91. Kommer säkert att komma fler frågor ju längre jag får ha bilen men en fråga har jag nu.

Hur ska man göra för att återställa trippmätaren. Finns ju två piggar men jag får ingen att återställa. Ngt special-knep?

He ä ba å gas
Kolla på:gör det själv,mektips
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vänster knapp återställer trippen om allt är som det ska.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jaws: Gratulerer med den nye bilen!

Hvilken farge er det på den?

Ps. Du kan jo alltids nolla (les: runde) tripmeteren ved å kjøre "noen" runder rundt kvartalet. :)
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Morten M!! tyvärr förstår jag inte vad du menar efter PS. Men det är en diamant svart metallic.

He ä ba å gas
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jaws: Ok, svart er bra på E34.

Jeg mente at triptelleren havner på 0 når den runder 100 mil - tror jeg.
//
169
///Majk
540iAT '96 Individual
"Diaper express"
Jaws ... han menade att du skulle köra "ett" par varv runt kvarteret tills den kom till 0 igen :))

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
jaha ok. Knappen verkar inte fungera. Om man trycker hårt som tvärblinkar det till bredvid siffrorna til vänster. Vet ngn ngt om det???

En annan grej jag har sett.

I bagageluckan följde det med en box med massa stift. Där stod det bla BMW och Hella. Sedan titade jag i boxen under huven, där säkringarna sitter. Längst mot skärmen fanns en likadan box fast inte med samma siffrof på. Det stod självklart BMW och Hella på den också.

Är det chipp???

He ä ba å gas
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hella tilverkar vel lampor og lykter.. Tror inte du skal chip'a bilen med den boksen :)
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
nä det vet jag. Men vad är det för ngt?

He ä ba å gas
Förmodligen är det ett ljusrelä som någon bytt ut, och glömt i bagagen.. För jag antar att "boxen" du hittade inte satt fast någonstans, utan att den låg lös eller?

Troligtvis har något kopplat för starka lampor på bilen, och bränt reläboxen som styr helljuset eller så..

Vidare så nollar du trippen på den vänstra knappen (piggen, spaken), och inte på den högra. Den högra hör till checkkontrollen, och jag antar att det kommer upp en rad ٱٱٱٱٱ i displayem i mitten då va?

Håll inne knappen till vänster så ska du se att den nollas rätt snabbt!

Jag vet ju inte vad du har kört för bilar förut, men tänk på att e34'an med dom gamla motorerna är relativt framtunga bilar, så ta det lungt med högerfoten första gångerna i halkan så du inte hittar på nå tok =)

Lycka till i övrigt!

// Björn Eriksson
Diezel
fixar du det inte på normalt vis så får du väl ta bort + polen från batteriet ett tag eller montera bort instrumenthuset. hehe

BMW = Brings More Women
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
alien. Jo den låg bara löst i bagaget så ok det är några relän. Då var det avklarat, tackar!

Då det kommer till att nollställa trippen så har jag försökt att hålla inne den och inget händer. Då är det alltså trasigt då? Förövrigt händer det inget då jag trycker på den högra piggen heller.

halkan är jag rätt van. ar kört Volvo 240 med fina ställ och jag har även provat BMW´n. Så det ska nog lösa sig. Men förstå så mkt trevligare det är att köra BMW i stället för Volvo.

Har en ny fråga!

Hur ska man tabort instrumentpanelen för att byta några lampor bakanför temperatur rattarna? Eller finns det kanske ngt lättare sätt att göra det?

He ä ba å gas
Hehe, Volvo 240 är rätt skoj att köra... På vintern alltså! Man behöver ju i regel inte vara sådär 100% rädd om dom :)

Nå, instrumenthuset kan du tabort genom att skruva ur de två skruvarna som sitter upptill, precis framför glasskivan. Efter det ska det enligt vissa gå att dra ut instrumenthuset om du tar i en smula genom det stora "hålet" i ratten, efter att du lossa kablarna på baksidan (dessa sitter med en sorts bygel, kan sitta rätt hårt...)

Får du inte ut huset emellan ratten måste du kanske ta väck den. Det är egentligen rätt enkelt, men om du har airbag bör du nog läsa på lite om hur den fungerar innan du börjar riva i den. Inte kul å få en smäll av en airbag i nyllet skulle jag tro :)

// Björn Eriksson
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Oj mitt fel. Jag ville inte ta bort instrumentpanelen, jag vill ta bort panelen där tempmätare, stereo, färddator sitter. Hade inte tänkt idas bry mig om trippmätaren. Det var mer viktigt på volvon då bränslemätare fladdradew hejvilt och stod på noll då det var 10 liter kvar. Men på BMW, stämmer bensinmätaren då. Jag tänkte det står ju 20, 40, 60 och 80 liter. Kan man lita på det?

He ä ba å gas
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Vars kan man hitta delar till BMW på nätet. Det finns inget som motsavar volvos KGtrimning.com

Jag tänkte då på chipp, luftfilter och lite smått å gott.

He ä ba å gas
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Puh... Finns mer, men jag orkar inte :)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Ok tack för alla länkar =)

Hade tänkt att ploppa i en Motorvärmare. Är det ngn som har gjort det som kan svara på om det är svårt eller lätt?

Den gamla ägaren visade mig växelspaken som glappar väldigt mycket i sidled och sa att det var en plastkukla som satt på spaken som var dålig. Är den svår att byta??

---
He ä ba å gas
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Kan man få tag i ngn instruktionsbok på nätet?

---
He ä ba å gas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.