|
|
|
|---|---|
| min bil misständer något på tomgång kan det tillhöra ålder på bilen eller går det att göra nåt åt detta-vägrar lämna bilen till bmw- har inte bytt ett sk-t efter jag köpte bilen motor har gått ca 10,000 mil | |
|
strömfördelaren, kollat denna? Min hade "rostat" sönder totalt på min förra M5, bilen funkade perfekt ända tills det en dag sa stopp. Tändningsproblem brukar oftast ha med tändningskomponenter att göra:) |
|
|
Motorn ska kunna gå som ny även om den blir äldre, dålig gång beror snarare på förfallen service eller utslitna delar i motorn som måste bytas. Om du aldrig har bytt något på bilen under din tid som ägare är det nog åtminstone dags för en översyn nu! Är tomgången ojämn eller går den inte på alla cylindrar? Vid ojämn tomgång kan det vara insugspackingar som inte är OK. För övrigt så äter de ju tändstift, eller så är fördelaren skrot som bayerischemotor föreslår, eller någon tändkabel. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
Kolla upp fördelarlocket! Byt även olja + oljefilter innan minusgraderna kommer på allvar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.