|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Varför är det så många som säger att det är så dyrt att äga Bmw, jmf tex med Saab 95 eller Volvo V70....Ganska lika i inköpspris och service och reservdelar har jag svårt att tro att dessa bilar ligger mycket lägre än Bmw.... Försäkringen kostar kanske lite mer ifs, men inte mycket, dessutom är Bmw´n snålare i bensinförbrukningen är både V70 och 9-5.....så varför är det så många som är avundsjuka på bmw-ägare? Har fått klart för mig att Bmw också har vissa kvalitetsbrister, men vad tror ni....det har väl V70 och 95 oxå i samma utsträckning? |
|
|
Bmw har fri service i 3 år när du köper ny dessutom... Varför folk säger att det är dyrt o äga hänger på att de tidigare var ganska dyrt med bmw:s reservdelar och service. |
|
| Har bmw-eiere alltid hatt den oppfatningen, eller er det andre som har tatt den konklusjonen? | |
|
Tog min insp,, 1 nu vid 4000 pga att bilen blev 3 år i dagarna. Detta ca 1000 mil för tidigt enligt servive programmet ! Men verkstaden var fullt förstående gällande vad som gäller ang fri service osv. Fick även ny mjukvara installerad efter önskemål ! Detta krav ställde jag pga att min kompis 02 har märkbart högre e4ffekt och mindre bränsleförb... än min 01à Detta kan jag tipsa alla som har en 01 med 2.2 170hk 210 nm att försöka att få på garanti eller på service iinnan bilen har gått 8000 mill eller är 3 år. Jag har nu kört ca 100 mil och kan bara konstatera att motorn lämnar högre effekt , bättre vrid på mellan varv och drar ca 0.10 liter mindre mil. (Nästan som man tryckt ner en annan pjäs under motorhuven!) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.