AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
914

Bil och Däck Arlöv

Ma
62
Mad Jock
318is -93

Skulle bara säger att jag köpte en import BMW 318iS-´93 från Bil och däck i Arlöv, nära Malmö i augusti 2003 och den har fungerat mycket bra. Jag var lite skeptisk i början eftersom jag hade läst några kritiska inlägg om firman när jag gjorde en sökning här, men efter att ha tittat ordentligt på bilen, provkört, lysnnat på motorn etc. och känt efter vilka vibbar bilen gav mig köpt jag bilen. Allting fungerar som det ska - elhissar, takluckan, backspeglar, centrallås, motorn låtar bra, växellådan är bra också.
De ville ha 49.995:- men jag fick den för 45.000:- med ett nytt fjärrlås/larm med startsparr, nya sommardäck på alufälgar, sportstolar och 4 vinterdäck på fälg. Bilen är pigg och tillräcklig fräsch för mig. Lack och inredning är inte i mintkondition men fortförande snygg och bilen har varit mycket pålitlig. Har bland annat kört ner till Tyskland och tillbaks utan problem. Jag har kanske haft tur, ha bara haft bilen i 3 månader. Jag har ingen koppling till Bil O Däck och gör inte reklam för dem. Ska bara säga att man kan hittar bra BMW på beg. bilfirmar också om man tar tid och undersöker noggrant.
Kul att du är nöjd med ditt köp och att man får läsa lite ros om denna firma för omväxlings skull :)

När jag var på firman sist (cirka ett år sedan) bedömde jag dock att det var något fuffens med nästan alla bilar i hallen, antingen suspekta omlackeringar, märkvärdiga serviceböcker till bilarna eller något annat. De kanske har bättrat sig dock!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.