|
|
|
|---|---|
|
Häromdagen så fick jag en överraskning av det mindre trevliga slaget när automatlådan helt plötsligt började slira över, efter bilen så blev det ett oljeutsläpp som får en att betrakta Exxon Valdez olyckan som en liljekonvaljdoftande sommarbris. Det visade sig att oljan rinner rakt ut genom ventilations (?) hålet så nu är frågan vad i jösse namn som kan ha hänt, alla tips när det gäller att på enklaste sätt få bort lådan och vad som kan ha hänt mottages tacksamt. Gud ske pris så har en mekaniker lovat att kolla på den när den väl är lös, vilket kan ta en stund för någon med mina mekkarkunskaper. | |
|
detta hände på minn 750 88a tätningen som sitter runt utgående axeln vid oljepumpen hade åkt ursitt läge |
|
| Tack WAN, det verkar faktiskt vara just det problemet....inte särskilt dyrt fast jäsiken vilken tid det tar att få bort eländet. | |
|
Var idag och skulle köpa en ny packbox då killen i butiken säger -Har du kollat upp så det inte är övertryck i lådan så det är därför packboxen flyttat sig? Jag svararde -Öh..inte direkt. Någon som vet om det finns nån tryckventil eller något sånt som kan bli igentäppt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.