AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
884

svårstartad varm 318i

M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Hej,
undrar om nåågon kan ge mig tips om vad det kan vara för problem när bilen e svårstartad vid varm motor.Så här yttrar problemet sig:Driftvarm motor,står stilla ca 3-5 minuter,vrider runt tändningen OCH KIRRAR,tar ca 1 min.innan motorn går igång,och går perfekt direkt.Alternativ 2:kirrar ca 5 sek,stänger tändningen,vrider runt tändningen igen direkt,bilen går igång pluddrande (måste fånga den på gasen direkt).Tror inte att det är bränsletrycket som försvinner eftersom bilen startar direkt när den e kall.Tacksam för alla tips.

MVH
Mogge
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
här finns några tips:
Länk

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Tack för länken,men mitt problem e inte startmotorn,den går runt som den ska,e inte slö heller.

MVH
Mogge
Ka
32
Kallekula
318i 2000
Läckande spridare kanske?? Du borde mäta bränsletrycket och kolla om det sjunker
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
detta låter lite som ett problem som jag har...min bil tappar bränsletrycket efter en stund och då måste jag stå en stund och köra på startmotorn...

Det kan vara en ackumulator som sitter bak vid bränslepumpen...eller så kan det vara som det är i mitt fall att det är bränslepumpen som är kass...

hoppas det löser sig...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Om den tappar bränsletrycket borde den väl inte starta med en gång när den är kall,då den har stått typ en hel natt..eller???
Ivarsch
Kolla denna länken och dess undertrådar..

Länk
M-
77
M-ogge
520i 24V-91
Tackar för länken.Får prova mig fram med hjälp av tipsen här.Verkade dock som om dom flesta hade problem när bilen var kall,min har problemet när den är varm.Kanske e det kallstartsventilen som hängt sig.Kollade stiften i går och dom var lite vita,tyder på för mager blandning.

MVH
Mogge
Mr
39
Mr-Smali
BMW 320I
Det kan också vara styrenheten som inte går över från sitt kallstartsläge där den sprutar in mera bränsle.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.