AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
995

Villken rostskyddsmedel ska jag använda?

So
90
Solly
325ik Cab-87
Hej alla BMW älskare!

Jag tänkte rostskydda min e39 och min fråga är vad jag ska änvanda förutom underredsmassa?finns det nån här som har gjort det och kan hjälpa mig vore jag tacksam.

Ha d
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Morsan gjorde en underredsbeandling på sin bil. Då lämnade hon in den till en rostskyddsverkstad här i stan och de använde tectyl. (brunt och mycket kletigt) Han lämnde garanti på 4 eller 5 år om jag inte minns helt fel.
Det finns ju de som förespråkar rapsolja, men jag är aningens skeptisk till det. Visst, det är billigare men då får du göra det varje år, dessutom har jag hört (obekräftade uppgifter) att rapsoljan försvagar det nuvarande rostskyddet. Om du inte behandlar bilen årligen så finns risk för rostangrepp,l som kanske inte skulle ha kommit förrens om 4-5 år!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Lämna in till en firma som är seriös!

Kolla www.rostskyddsmetoder.se t.ex.

MVH Robban
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Om du är inne på att göra jobbet själv, är bästa rådet - Låt bli! Iofs har jag i min ungdom kletat gammal motorolja under folkabubblor. På en så pass ny bil som din är risken för stor. Tex att du inte gjort rent tillräckligt före, att det inte är torrt, att gammalt löst sittande skydd finns kvar, att du inte kommer åt överallt (inne i balkar tex). Dessutom är det ett kladdigt skitgöra, så lämna in till nån som kan och har rätt utrustning. Då får du dessutom papper på att det är gjort (bra vid ev försäljning) och ev garanti.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
So
90
Solly
325ik Cab-87
Tack guys!men vet vad man hamnar på ungefär??en 528a
So
90
Solly
325ik Cab-87
att lämna in den alltså
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
När jag lämnade in min på en behandling så gick det på strax över 4 000:-.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
En tectylbehandling får du nog räkna med iallafall 4500-5000 pix. En rapsoljebehandling går på runt tusenlappen om jag inte har helt fel!

// Erik

----
Hellre 4wd än Fwd! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.