|
|
|
|---|---|
|
BoMorrWon!Lite förkyld kanske? Jag har en fråga angående höger resp.vänstergående kamaxlar.Är det nån mer skillnad än riktningen på rotorn,om inte så är det väl bara att ändra tändkablarna?Eller?? | |
|
Fördelaren är olika också! Vakummdosan sitter åt olika håll, och dessutom så är dreven olika, så du kan inte använda dig av "fel" fördelare om du nu mot förmodan skulle försöka stoppa i en vänstergående fördelare och det sitter en högergående kamaxel i motorn! |
|
| Kugghjulet kan jag byta,men påvärkas insprutningen om fördelaren går på andra hållet. | |
bmwracing |
Tändförställningen funkar ju inte om du ändrar riktningen på fördelaren (centrifugal och undertrycksförställningen) Hallgivaren funkar nog lika bra åt bägge håll. |
|
Bara en dum fråga: varför bygga en högergående och en vänstergående modell av samma motor? Finns väl antagligen en rimlig förklaring...? Diesel-räsern |
|
| En fråga till.Kan man inte ta loss kugghjulet(kuggkransen)på kammen?Det hade varit det enklaste,jag plockar väck kammen i morrn så får man väl se.Allt detta för att jag har två E12 toppar med nya kammar och vippor,och en av kammarna skall jag ha i 318i toppen."Man tager vad man haver!" | |
| de ska gå att pressa lös drevet med en fettspruta om man borrar in en nippel på lämpligt ställe....minns dock ej vart det var man skulle borra....ställ frågan på 02-tavlan | |
| Tack!Är drevet löstagbart så ska jag nog få av det.Då var det löst! | |
| jag vet ej om de är löstagbart på alla kammar??? men som sagt fråga på 02-tavlan, där har frågan vart upp tidigare.... | |
|
Så länge du inte har en centralsmord kam kan du borra in en fettnippel en bit in på kammen från drevet. den är hålborrad en bit och drevet har en tapp som går in i hålet. Gäller att hitta av håligheten bakom tappen ;) Skulle gissa ca 1,5-2,5cm. Men ta mig inte på orden. annars kan man klämma drevet med aluminiumbackar i skruvstycket och värma kammen och hoppas att den lossar. Går ej att köra en fördelare åt fel håll. Den kommer att pumpa upp olja i fördelaren pga rillor som är skurna nere på axeln. dessutom kommer centrifugalen inte att fungera. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.