|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520i -92 som gått c:a 26 000 mil tyskimport. Problemet är att tomgången ibland blir väldigt ojämn. T.ex när man kommer in mot ett rödljus och kopplar ur kan det gå så illa att motorn dör eller att den bara faller ner så långt att den nästan dör. Det går fta att parera med gasen så att man släpper i normalt tomgångsläge och då brukar den vara stabil. Men om man gasar till faller den ner igen. När det är som värst går det inte att parera med gasen utan motorn hamnar i "självsvängning" och faller ner under 500 varv för att sedan gå upp mot 1500 varv. Jag har haft bilen inne på verkstad och dom har kollat lambdasond, spjällhus och tomgångsmotor men fortfarande inte hittat felet. Mekanikern på BMW pratade om att det var en massa saker i motorn han inte kände igen. Tacksam för hjälp! /Christian | |
| Luftmassemätaren? | |
|
Dom hade kollat luftmassemätaren också. Eftersom det är på tomgång den strular å skulle inte det påverka. Om jag ger den bara en gnutta gas så är den helt stabil. |
|
|
Hej jag har liknande problem som du och har och har blivit rådd att rengöra tomgångsventilen. Sök på tomgångsventil, tomgångsmotor eller tomgång så hittar du många.... alldeles för många inlägg med just detta problem. Hör av dig om du har någon fråga |
|
| Att LMM inte skulle påverka tomgången är skitsnack... om LMMen hänger sig i öppet läge så går den inte särkild bra på någonting förutom fullgas :) | |
|
Jag har kollat de flesta inläggen med liknande problem men det verkar inte vara något som stämmer med mitt problem fullt ut. Verkar oftast vara lambdan tomgångsventilen eller tomgångsmotorn och dom har vekstaden kollat. Har redan bytt tomgångsventil och det har inte hjälpt. Det som gör det svårast för verkstaden är att den fungerar normalt långa stunder (nästan hela tiden när dom provar den). Men ibland är den helt sjuk. |
|
320-325 |
mina föräldar har oxå liknande problem även den 5 serien 91´´ är import . jag själv har oxå liknande problem med min och motorn är import 90´´ FINNS det nån bmw med perfekt tomgång som är minst 10år ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.