|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Hur breda fälgar kan jag sätta på min iX, och med vilken ET (och däcksdimensioner)? Hade själv tänkt 17-18" men behöver lite hjälp... Så ni som har erfarenhet av dyligt problem, hör gärna av er. mvh, \\ kajje | |
|
Hej hallååååå.... nån måst ju vet nånting om dethär... Sen samtidigt en till fråga: visst passar e30'ans 6,5" breda fälgar (et35?) på min iX (vars rekommenderade et är 41-47)? De bygger ju utåt om et minskar så det borde väl inte vara något problem, eller...? mvh, \\ kajje |
|
fradric |
Jag har 7,5tum breda fälgar med 225/45/17 bak på min E30, fram samma fälg med 215/45/17. Det verkar vara det bredaste man kan ha. Du kanske vill köpa dom? AEZ med goodyear F1 däck, som har gått ca.1000 mil. Pris ca. 9500:- Fälgarna är i nyskick. |
|
fradric: Problemet här är att iX'n har annan et än "den vanliga" e30'an då framvagnen är annorlunda uppbyggd... därför skulle jag behöva veta specifikt vilka fälgar som passar på iX'n. Men tack iallafall! :-) \\ kajje |
|
|
Detta lär ska bero på att iX:en har andra (alternativt annorlunda monterade) bromsok fram. Bromsklossar till rwd 325 passar dock utmärkt liksom bromsskivor. Bakvagnen är ju exakt likadan på iX som på rwd, men jag vet inte hur de har gjort med ET där... Kiip Spiiding! |
|
|
Jo, plus att fjädringen är annorlunda; på vanliga är fjäderbena riktade snett bakåt, på iX'n rakt uppåt... \\ kajje |
|
|
Jo, men det påverkar väl inte ET? Kiip Spiiding! |
|
|
jo de gör det... |
|
ixen |
Jag har 16x7,5" på ix touring med 23mm et det går inte att sänka men det är fett. Stefan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.