AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
654

Sugen på en 700-a.

Visa användare
102
miklagard
523 touring - 00
Volvo v70 -05
Min gamla underbara kompis m535-an har snart gjort sitt så det är dags att tiita på något nytt.

Har allvarligt funderat på en 730 eller 740 E32 eller E 38 94-97. Jag är ju bortskämd med riktigt klös och suverän väghållning och vill ha något liknande men med 700-ans komfort. Vad har ni för erfarenheter ? Vilken skillnad är det kostnadsmässigt ? Hur upplever ni 700-ans tyngd och ökade storlek ? Blir den osmidig ?

Annars blir det skälvklart en annan BMW (530 eller 540).

Måste säga att denna site är helt suverän. Här finns sjöar av praktisk kunskap och erfarenheter att ösa ur. Verkligt värdefullt !

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej, Jag åkte 535 (E34) innan jag bytte upp mig till "topseven"
Kostnadsmässigt är det lite dyrare skatt och försäkring med 7 serie, men inga astronomiska skillnader. Storleksskillnaden tycker jag inte känns speciellt påfallande bakom ratten, där emot kan vikten vara störande i stadstrafik 2,1 ton skjuter på när man bromsar, så är det bara. (En 740 är ju lite lättare, så jag tror inte du kommer bli besviken).
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Tjena!

Köp min.. hihi
Jag ska sälja den till förmån för en lite mindre bil med 4-hjulsdrift och turbo.. skall trimmas mycket.. :) (lancia delta integrale)

MVH
Krille

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.