AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.847

Larmet går inte att stänga av.

fl
168
flp
325ik -88
dett är larmdosan man har på nyckeln: Länk

larmet funkar iallafall så att man drar larmdosan mot en magnet som sitter på rutan. då man drar över den så startar larmet, men man kan inte stänga av det. jag har provat att dra det från alla håll och även provat vända på den osv, samt att bara hålla larmdosan över. men jag får inte av det utan att plocka lös någon av polerna på batteriet.

Frågor:
1. vad är märket på larmet(ifall nån känner igen symbolen)?
det står iaf Made in sweden på den.
gjärna hemsida till larmtillverkare.

2. Vad kan det vara för fel ifall det går bra att sätta igång larmet, men det inte går att stänga av det?

Ifall någon har haft liknande problem med detta larm eller har några tips om vars jag kan felsöka så får ni gjärna skriva.

Tacksam för svar!
MVH Micke

Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
1. Larmet lär heta Cobra. INgen aning om adress till hemsidan, men sök på internet.

2. Finns det något batteri att byta ut?
li
16
lillkuru
318i sedan -97
Länk

här är en adress till ditt larm :)
li
16
lillkuru
318i sedan -97
Länk
den här är nog bättre :)
fl
168
flp
325ik -88
det står SECAR alarm på rutan såg ja nu .. men vad kan felet vara?? plz .. ingen som haft samma problem?

sh
820
shu!
525i -91
flp: Problemet är att ditt larm känner av storleken på ditt kön, om du skaffar ett större kön så löser sej allt :>

// Giv en olle! å gär`n rivar!
fl
168
flp
325ik -88
shu! isåfall måste det väl vara för att du har åkt i den så mycket. tycker synd om min bil nu :(

sh
820
shu!
525i -91
haha ... Fest snart :)

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Du måste lägga brickan rätt, lugnt och stilla, rakt emot rutan. Dra den inte från något håll, för då måste du vänta i 40 sekunder innan du kan försöka igen. Det syns inte på lysdioden när du kan prova igen, det ingår naturligtvis i säkerhetskonceptet.

Bästa hälsningar
Bo Ulvesten
bo.ulvesten@gmail.com
Mobil 0735-350000

Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Åren går ;-)

Finns e30:n kvar är den värd en del idag.
Oberoende om larmet fungerar eller ej.

Mvh Ola

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.