|
|
|
|---|---|
|
Hej Känner på mig att jag måste ta hand om min bil nu under vinter med mycket fler tvättar och en rejäll genomgång innan saltet kommer. Funderar då på en polermaskin då jag hört att dessa skall vara bra ;) Vilken bör man köpa och vad bör man använda när man rengör och gör bilen fin? DAMiEN =============== Inquam Damno Tu | |
|
p.s. Tänk gärna billigt, men ändå kvalitet... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Kanske inte mitt favvo ställe att handla på men den här verkar rätt prisvärd Länk // CB Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
|
Använder själv denna maskin, mkt prisvärd och väl fungerande! Det man kan tänka på är att filten på skumgummirondellerna lätt lossnar vid rengöringen efteråt (varmt vatten). Detta är dock lätt fixat med lite kontaktlim och sedan lossnar filten ej igen! Mike |
|
| Precis den som Adrenalin visar finns på Mekonomen också. Jag köpte en sån i sommras och den är mycket bra. Det blir väldigt fina resultat med den. | |
|
Gav ca: 500 kronor för den på mekonomen! De hade nån sorts rea! Mike |
|
|
hehe...köpte nån maskin på öb för 150spänn... funkar riktigt bra även om den kanske inte kommer hålla för evigt... |
|
|
Om man vill köpa en polermaskin för runt 1000:- var och vilken kan man köpa då? Jag var och besökte Micro igår då jag hade läst för ca ett halvår sedan att de hade en maskin som var i stort sätt en kopia av en proffsmaskin som de sålde för ett bra pris, men det verkar som de inte säljer den längre, tror det var en med två polerhuvuden. Någon som kan tips om en bra maskin som man kan köpa i butik i Gbgs-området? /Hammar |
|
|
Jag har den där Turtle waxer maskinen och den funkar bra för mig. Dock har jag fått byta ut den en gång på garanti eftersom något invändigt hade lossnat och vibrerade s-tan och skapade obalans i maskinen. |
|
| Hammar> Om du läser de tidigare inläggen ser du var du kan köpa "proffsprodukter"... | |
|
Jag har också tänkt på detta med polermaskin. Oavsett vilken jag nu köper.. Hur går jag till väga sen...med polishen och vaxet??? Ska man bara dra ut vaxet, låta de torka och sen köra med maskinen precis som vanligt???????? ///M3 |
|
| M3_LOVER>> Japp, ett tips är att du kör med Sonax flytande hårdvax! Det är fina prylar tro mig... | |
|
Jag brukar sköta vaxandet för han. Använder bara maskinen till polermedlet |
|
|
För HAND ska det vara |
|
|
Ok, trodde du menade "för han", då hade jag frågat om inte du kunde sköta vaxandet för mig också? :-) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.