|
|
|
|---|---|
|
Om jag har fattat det rätt så innebär sportchassi att bilen är något lägre än annars. Kan man bara köpa dessa dämpare och fjädrar av BMW eller finns det andra som säljer? Alla sänkningssatser jag sett sänker 40 mm fram och 20-25 mm bak. Jag tycker detta är för mycket. Sportchassit är väl 25 fram och 15 bak. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
M chassiet" ligger väl ca 20 mm lägre än original gubbchassie:)) Är rätt lagom kombination av komfort /sänkning Du kan säket köpa det du behöver på BMW , men det kan nog vara ekonomiskare att kolla Sachs/ Boge återförsäljare och köpa dämpare därifrån eftersom det är sådana som sitter originalmonterat. Du kan se skillnaden på Folkes "höghus" och min bil på dessa bilder från Karlskrona bild 46- 49 Länk ///MVH Hasso Länk |
| Är det inte andra krängningshämmare också? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo det tror jag att det är, vet inte hur mycket det går åt, fjädrar krängningshämmare, stötisar är väl det minsta ?? ///MVH Hasso Länk |
| dämpare fjädrar + krängingshämmare är det som skiljer på en E39 | |
| En undran, skiljer det sig inte mellan chassina beroende på motor, jag menar är det samma chassi på 520 som på 540? | |
|
Det skiljer mellan chassierna på 6 och 8 cylindriga bilar. Åtminstone fram skiljer det på fjäderfästen samt att styrstag mm är "bakvända". Bak är det väl samma modell på stötdämpare. Touringen är ju dock lite "egen". Thomas R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.