|
|
|
|---|---|
| Efter en normal tvätt slutade c-låset att fungera på förardörren, någon som har råkat ut för liknande problem? | |
| Min är likadan nu, började i helgen :\ | |
|
Samma här, har haft det ett par veckor, funkar med nyckel... vad kan det vara? |
|
|
min passagerarsida har samma problem....finns en tråd om detta, sök. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
| Beamerman: Inte orkat kolla? :) Det har inte jag i alla fall... | |
| nån som vet vad reperation av passagerarsidan kan gå på? | |
| Kan väl berätta att jag tog ner dörrinredningen och förökte torka upp dörren i garaget några dygn men resultatet blev detsamma (ej fungerande c-lås), tyvärr. Så nu får det fixas på nästa service. | |
| Byte av centrallåsmotor på passagerar dörren kostar ca 1500:-. Gjorde det för drygt en månad sen ;-)...... | |
|
1500:- är ju överkomligt... detta på BMW med matr. och tid? Läste om 2800:- i en annan tråd... då börjar det svida aningen mer tycker jag (som inte har tummen placerad mitt i handen men dock föredrar att lämna in och få papper på att det är utfört). Detta verkar ju vara ett vanligt fel... Plockade infon på hur man bytar i TIS:en tidigare idag, det är ju inte direkt svårt. Beppo, vet du om din nya motor är "uppdaterad" till en senare version (om nu felet är så vanligt)? |
|
| Det kostade 1748:- inkl moms på Bmw i Eskilstuna, HELA kostanden inkl matrial. Tyvärr vet jag inte om det var någon uppdaterad version eller inte. | |
|
Provat att kolla/byta säkringen? När jag drog kabel till nya högtalare till vänsterdörren för en månad sen skavdes isoleringen tilll en annan kabel av och det slog några gnistor. Reparerade detta men därefter var c-låset dött. Bytte säkringen och nu fungerar allt igen. Mvh |
|
| c-låset funkar, överallt utom förardörren. enligt uppgift från förra ägaren har den "glappat" innan, asså funkat för det mesta men ibland lagt av ett par dagar. just förardörren kan ju inte vara separat säkrad. | |
BoZton Grodan |
Tjenna* Det va jag som fick bytt min c-låsmotor som gjorde det inlägget i en tidigare tråd. Det stämer säkert ganska hyffsat bra med 15-1700kr för motorn. Problemet va att jag kunde inte öppna dörren. Efterssom det va passagerardörren så kunde jag inte heller öppna från utsidan. Detta i sin tur gjorde att jag inte kunde plocka av dörrsidan, annars ser jag det inte som något större problem att byta c-låsmotorn själv. // BoZton |
|
hmmm. riktig Akilles häll detta. alla verkar ha råkat ut för detta! (även airbag lampan verkar vara svag punkt på dem amerikanska BMWer.) två-åtta: är det en säkring till varje dörr eller en för båda? min var lite on and off innan den la av helt för 2 veckor sedan. passagerare sidan men jag kan öppna dörren från insidan utan problem och mekaniskt så verkar låset fungera med att trycka in pinnen för att låsa och använda handtaget för att låsa upp. Även om 1500 är inga stora pengar så känns det surt att betala när det uppenbarligen är en oduglig del dem har använt från början… ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
BoZton G: Även om centrallåsmotorn pajat så måste man ju kunna öppna dörren inifrån med handtaget annars verkar ju något annat lossnat/pajat. /PG |
|
| Precis, pgr69. Nä det måste vara motorerna som bränner... Känns som om man ska byta vill man ha en "uppgraderad" version bara. | |
BoZton Grodan |
pgr69... Ja ja .. det trodde ju denne svensken med, men icke sa nicke ... Det roliga va att jag och en kolega va på lunch när det hände... enda lösningen va att fälla taket på Grodan och släppa in min kolega den vägen........ops* // BoZton |
|
Mitt lås strulade av och till i flera månader innan det sa upp sig slutgiltigt. Så om det strular för er är det nog på G.... Mekaniskt var det inga problem, bara att låsa upp som om det inte fanns c-lås på den sidan....... |
|
| Så, bokat tid på BMW nu. Fick ett c:a pris på 1500:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.