|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hur kommer ni att göra i vinter? Själv kommer jag sätta på bra vinterdäck,motorvärmare och rostskydda mot allt vidrigt salt. Är det många som kommer låta bilen stå över vintern? | |
Ras.mus |
Har nyss satt på nya fina vinterdäck, monterat in kupévärme och en timer till den... Kör vintern igenom! Bara fattiglappar som kör skitbilar under vintern... (hehe, notera sarkasmen... 735 -87) |
| Ja, jag får väl hänga med på den då. Ska bli kul å se hur E32 beter sig när det börjar frysa till. | |
|
Hejsan! Körde förra vintern med dubbat och stadskörning,norrland och 30 mils utflykter neråt Småland.Inga som helst problem,det jag inte gillade var kallstarter i Lofsdalen vid -25°C,då hördes det att trivselfaktorn var borta och ett lidande infann sig,beslutet togs att nästa vinter blir garageförvaring ett måste.7-serien är en alldeles utmärkt vinterbil men jag bevarar hellre min till sommaren och att bilen får ett längre liv. Mvh Dic. |
|
BMW Kungen |
Blir 325ix från och med imorgon. nytvättad idag..-- Mvh /// Kungen |
|
Det kommer att bli 318 i vinter för min del. Har egentligen inget allls i mot att åka min 750 på vintern, om det inte hade varit för allt salt som får bilen att förstöras totalt. Min 750 har både motor/kupevärmare och bra dubbfria pirelli vinterdäck på org. alu fälg med, så hade man bott i norrland hade den så klart fått rulla året om. Vet att e32 :orna är bra vinterbilar, mkt stadiga att köra i halt väglag med ASC och 25% diffbroms. Dessutom bra värme och klimatanläggning. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
| Åker saltfritt så bilen får gå hela vintern. Blir ev. nya vinterdäck, men annars klarar man sig rätt bra som JL säger. :) | |
| Nix, 750In står avställd och nyvaxad i garaget, men vad gör väl det när 528:an är färdigsvetsad och gled igenom besiktningen som en gräddbulle! -Busigt, kommer vara 18år på nytt i vinter;-) | |
|
Min 7:a har jag tänkt använda året runt. Mvh Janne. |
|
|
Förresten J.L.>>>Om man har ASC på sin E32:a så har man ej diffbroms. Mvh Janne. |
|
| Från & med fredag får min 740 stå avställd.....det blir att åka Audi över vintern,tyvärr ingen quattro....:) | |
Scheckheft |
Hej Om bilen är kvar i min ägo kommer jag att ställa av den. Salt, grus och en del stadskörning gör att bilen mår bättre i ett garage. Mvh Scheckheft ___ Länk |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Jajamensan. Jag har ju redan en sommarbil, så frugan tycker nog det blir lite mycket om jag skall ställa undan BMWn oxå ;-) Bra däck och frekventa tvättar, samt rostskyddande är väl en bra princip. Naturligtvis skulle man vilja unvika saltet, men men... /Mattias |
|
Jag kör på så gummit rycker.=) nä men har ingen vinterbil tyvärr... Ny bild 29okt- Länk |
|
| Med en Ditec, en full rostskyddsbehandling och en uppsättning Hakka4 ska jag ta mig an Kung Bore... | |
netz |
E31:an i malpåse över vintern,det blir camry istället. |
|
Pärlan (735:an) står servad, tvättad, vaxad och fulltankad i sin pyjamas, känns inte bra att salta sönder en fin bil. Nu blir det till att sladda med turbopråmen (745:an), och det är ju inte tråkigt det heller! Känns egentligen fånigt att ställa av den bil som är absolut bäst på vintern, den där bensinvärmaren har man ingen större nytta av när man gör så här. |
|
|
avställd och snart i garaget va ja ska åka i har jag ingen aning om !! |
|
|
Min får stå inne i värmen. Letar efter nått vrak som är "beyond hope" som klarar en vinter. Har tyvärr inte råd att låta bilen rosta sönder i saltet , och även om jag hade råd , är det mycket administrativt jobb och ett jäkla letande att köpa en fin e32a varje vår.. tar tid asså. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
| kom över jättebra avfettning på en industri så jag lär inte ställa av mina när jag både har varmgarage + spolhall :D | |
|
japp här på gotland saltar dom ju inte så de är fin fint o åka köpte nya dubbisar igår väntar nu på halkan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.