|
|
|
|---|---|
|
Ni vet, när man köper en möbel från Ikea och monterar ihop det så hur man än gör så blir det en konstig skruv eller någon udda bit kvar. Om man har ingen aning om vad den skulle egentligen till för att möbeln håller ihop i alla fall... Så är även fallet med min bil...i alla fall enligt BMW i Bollmora resonemang. Hämtade bilen från omlack i måndags. Jag utgår ifrån att dem var tvungna at montera bort panelerna och en del delar innan lackeringen. När jag hämtade bilen så hittar jag en liten plastbit liggande i askkoppen...har dem missat att montera tillbaka den? Jag har ingen aning vad det kan vara...vid närmare undersökning hittade jag ett nummer inpräglad på den: BMW 51/17 8 397 875 8 Kan någon tala om för mig vad det är? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. | |
|
Har du möjlighet att ta ett kort på plastbiten och skicka över? ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
här är bilden. jag tog tydligen lite för hög upplösning så det tar några sekunder att få upp den som stor bild: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
|
Liknar ju en mugghållare! :) Allvarligt, har ingen aning... |
|
|
Jag har letat i EPC'n och hittar inte den där. /PG |
|
| Det ser ju ut som ett clips som ska hålla i någon inredningsdetalj eller liknande. | |
BoZton Grodan |
Är det inte den där lilla plastmojängen som gör att inte ratten trillar av under körning?? -Skojjar* Ser ser onekligen ut som någon form av clips, hållare eller liknande. Hur stor är den lilla klon mellan käkarna`? // BoZton |
|
Den finns ej i ETK´n heller iaf till din bilmodell. Prylen kommer från annan bil. Sista siffran är ngt batch nr. och om man slår in hela numret så finns den inte till Z3, numret över -876 är hållare till tanklock iaf... 1nr ifrån... |
|
|
Jag tror en mekaniker på den där verkstaden febrilt letar efter den där mojängen som var jätteviktig till den där 530'n som nu inte startar.... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Jag kan också tänka mig att den hör till tank-luckan, kolla om det saknas något där. Numret -376 är som sagt komplett hållare till tacklocket i tankluckan, -375 kan vara en ingående i det kompletta numret. Och tittar man på bilden så ser det faktiskt ut som denna! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, visst tusan är det hållaren till tanklocket som sitter på insidan av tankluckan! Tomas, har du tankat sen du hade bilen inne på lack? :) ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
ja visst var det det! Tack!!! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
| Där ser man vad ETK´n kan vara hjälpfull... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.