|
|
|
|---|---|
|
någon CD-växlare har jag inte i min 528 Touring E39 -98. Har en Business RDS (tror jag) med Radio och Bandspelare. Hur kan man se om den är förberedd för CD-växlare? Har efter mycket letande hittat ett anslutningsdon i storleksordning ca. 15 x 25 x 4 m.m. som kommer ut ur kabelhärvan som går precis i nederkanten av CD-växlarkonsollen. Den är märkt med "AMP" och har 3 st. kablar, en brun som går till ett stift märkt med "1". En Röd/grön som går till stft "2", och en vit som går till stift "3". Kan detta vara styrningen till växlaren? Om någon av er som har en växlare i sin bil kunde kolla vore det kanon. Enligt instruktionsboken för TV, Navigator och Stereon nämns det 2 stycken olika växlare, vilken skall det vara till min bil? Tacksam för all hjälp som jag kan få. 10 000 mil för mycket? | |
| förkortningen AMP brukar i allafall stå för amplifer (slutsteg) i andra fall. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Normalt så är inget fördraget till cd-växlaren. I början fick verkstäderna göra eget kablage, nu finns det färdigt att köpa på BMW. De är visst bara japs som numera har fördraget för extrautr.MB o BMW har det inte i allafall. Det finns flera inlägg i forumet om detta så kolla runt lite. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.